Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Komunismus pod lupou

Tento článek byl publikován 12:34, 29.09.2023 hráčem MAFline(#171918) ke 167. věku.
Byl již přečten 358x, 3 komentářů, průměrná známka 1.2
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Komunismus.

Energetická supervelmoc s neproniknutelnou rozvědkou

V tomto díle se podíváme na skutečnou farmářskou lahůdku. Spolu s Utopií je Komunismus jediná vláda, které se podařilo zakončit věk s prestiží přes 30 milionů a to hned třikrát. Společně se zajímavými hráči prozkoumáme tajemství jeho úspěchu.


S Komunismem si polepšíte v produkci Továren (+15 %), Kasáren (+10 %), Elektráren (+20 %) a raket (+50 %). Každé kolo se o 10 bodů přiblíží k Utopii, agenty nakupuje se 40% slevou a jako jediná vláda může mít 3 špionážní spojenectví. Co se pokroků týče, může vynaleznout Bezpečnostní senzory a jako jediná je cílem efektů pokroku Guerillové války, které jí výraznou měrou pomáhají ve válečné oblasti. Spokojenost má na sílu armády stejný efekt jako u Diktatury (1 % ovlivňuje sílu armády o +-0,25 %), což se dá považovat za plus, neboť spokojenost není silnou stránkou této vlády. Sílu rozvědky zlepšuje i aliančním kolegům díky aliančnímu bonusu.


Ačkoli Továrny produkují s bonusem +15 %, mech vyrobí za 25 dílů, nikoli 21, jako je tomu u ostatních vlád a produkci peněz má sníženou o 25%.


Komunismus ve válčení nikdy příliš nevynikal. Se zavedením aliančního pokroku Guerillové války se to sice znatelně zlepšilo, pořád je ale hlavní výhoda vlády rozvědka a obrovská produkce energie, která z ní dělá jednu z nejúspěšnějších vlád.



Nejvyšší dosažená prestiž: 35 307 409

Hráč kajfokiaf ve 146. věku.


Počet výher: 33

2. místo mezi vládami.


Počet umístění v TOP40: 746

4. místo mezi vládami.


Nejlepší umístění v posledním věku: 13.

Hráč SOH s prestiží 9 111 279.


Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 9x

Hráč ridgeback.


Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?

Vždy vybíráme jednoho zástupce z řad veteránů a tento díl nebude výjimkou. Tentokrát vyjádření poskytl hráč DieWalker.


Ačkoli má hráč ridgeback na kontě již 5 vítězství, s Komunismem se mu to nikdy nepovedlo. Že je ale tím povolaným budete jistě souhlasit. Nejen proto, že se žádný jiný hráč neumístil v TOP40 vícekrát s touto vládou. Ale také patří do hrstky hráčů, kterým se povedlo skončit s prestiží vyšší než 30M a k tomu právě s Komunismem. Je až s podivem, že to ve 146. věku stačilo jen na 3. místo.


Předminulý věk z toho bylo třetí místo s prestiží přes 10M. Jinak celkem 3 umístění v TOP40 a nejlepší výsledek atakující 15M prestiže. Toť vizitka s Komunismem hráče Luke the Great.


Jestliže jsme vychválili 5 vítězství hráče ridgeback, sluší se dodat, že v tomto ohledu není jediný. Avšak hráč Lord Biry si s Komunismem zapsal čtyři ze svých pěti výher. Nejlepší výkon měl hodnotu 23 456 789. Existuje snad někdo povolanější?


Ještě coby buko10 zaznamenal 2x 2. místo a celkem 6x skončil v TOP40 s prestiží nad 10M. Na výhru si musel počkat až jako Dr.hurka, kdy jeho třetí prvenství bylo konečně s Komunismem. Jeho prestiž tehdy dosáhla hodnoty 16 981 342.


Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?


DieWalker


Osobně jsem měl komunismus jako vládu v oblibě dříve v době, kdy Guerillové války přidávaly agenty. V té době mi to zřízení přišlo velmi flexibilní na to, co se s tím dá hrát jestli farma nebo válečná zem a na kolik způsobů. Po pár změnách, co chvíli nebyly alianční pokroky, to bylo trochu slabší a teď, když jsou zpět v nějaké upravené podobě, mám za to, že je to opět variabilní zřízení jak pro farmení tak pro válčení. Takže co do valčící ali je fajn mít komunismus už kvůli silné rozvědce např. na infiltrace, ale i obecně si zkrátka pomoci tam, kde to pro jiné zřízení není průchozí a pak využít sílu GV zejména v útoku, kdy je velmi silný v závěrečné fázi proti pasivně hrajícím aliancím na partyzánské útoky a vniknutí do bunkrů. Tady zejména proti technokracii skutečně vyniká, takže pro hru řekněme na vyšší prestiži útočníka a obránce expících ali je to fajn volba.


Co se týče farmení, tak komunismus je klasika hrou na energii. Silná rozvědka, velká produkce oproti slabšímu bonusu. Je to něco za něco, ale určitě to není špatná strategie a nachází vždy své uplatnění.


Dle mého varianta hry, kdy se skládají tzv. komunistické aliance čistě na rozvědku a rakety není moc přínosná, ale také se vyskytuje a z té zábavné části má něco do sebe v poměru investovaného času a výsledku.


ridgeback


Rád si komo s guerillama kliknu, když už mě nudí funda, ale to je zřídka kdy. Baví mě s tím vnikat technům do bunkrů téměř zadarmo. Pak samozřejmě na farmení, protože je to za málo peněz hodně muziky. Pravidelně bych ho jako válečnou vládu nehrál.


Luke the Great


Komunizmus by som zvolil v dvoch pripadoch. Bud mam v plane farmit na umiestnenie, alebo je dohoda v ali a treba, aby niekto klikol aj Kom, v tom pripade s tym vobec nemam problem. Neklikal by som to asi v pripade, ze ali ide na win cez expy resp. cela ali H13 alebo H14, ale mozno by to za pokus niekedy stalo, este som to neskusal.


Lord Biry


Zvolil bych danou vládu, pokud by směřovala k vítězství. Naopak bych ji nezvolil, pokud by můj hlavní cíl spočíval v dosažení 14. hodnosti země.


Dr.hurka


Komunista je moja jasná voľna nakoľko môžem počas veku meniť stratégiu podľa vývoju daného veku a to ma na tom baví. Najväčšia výhoda je rozviedka a jej využitie.


Určite by som komunistu nedával keď chcem počas veku útočne mechovať, to robím počas veku veľmi málo nakoľko to nedáva zmysel. Skôr sa musí komunista mechom brániť aj keď ten bonus nie je nič moc.


Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.


DieWalker


Válčící ali je to ochránce/stratég, stavitel/zbrojař, špion/ekonom a končit za mě nacionalista/stratég.


Farmící je víceméně podobná, kdy je asi více na místě někam zakomponovat dobyvatele ať už mezi prvními třemi nebo jako 4. např. s populistou a přechodem na pacifismus.


ridgeback


Pro farmu je to jednoduché, jelikož hrávám na ene už od začátku, takže: Stratég/Ochránce, Špión/Stavitel, Dobyvatel/Ekonom, jako 4. Populista/Cokoliv. Při válčení je pro mě základ Stratég/Ochránce, Zbrojař/Stavitel, Špión/Ekonom a Stratéga/Nacionalistu si nechávám na konec.


Luke the Great


V oboch pripadoch by som samozrejme isiel OSko do obrany. Ak klikam farmu, tak idem stavitel, ekonom, spion a dobyvatel. Ak nefarmim, tak by som pridal samozrejme zbrojara namiesto dobyvatela, a ako stvrty by bol nacek a strateg. Ekonom je nutny na zaver veku, spion je potrebny stale, dobyvatel samozrejme na naber hliny.


Lord Biry


Farma:


Obraný generál – O/S 8lvl.
Ekonomičtí generálové – na táhání během farmy je zásadní Ekonom. Bez stavitele je výstavba velmi ztrátová a bez dobyvatele se při finálním náběru složitě získává hlína a špion je nezbytný pro obranu rozvědky během farmy.
Mám rád změnu v druhé půlce věku, když už nepotřebuji stavitele/dobyvatele na populistu.
Není nutné se honit za 4. genem nebo zbytečně držet slot pro útočného.


Bojovka: O/S, stavitel/zbrojař, dobyvatel/špion a 4. generál nacionalista/stratég.


Dr.hurka


Ak človek bude farmiť:


1) Ochranca / stratég
2) Staviteľ / dobyvateľ (dobyvateľ nakoľko je nutné neskôr rýchlo nabrať hlinu)
3) Spion / ( populista alebo ekonom ) - komunista bez špióna nemôže byť


Keď hrám utočne:


1) Strateg / nacionalista
2) Staviteľ / špión
3) Ochranca / stratég


Popiš odehrávání mezi 100. a 500. kolem.


DieWalker


Tady je možných více variant ať již čistě válečně přes kasárny nebo nějaký mix s elektrárnami. Já osobně preferuju nějaký mix a rozhoduju se podle aktuálních cen na trhu a situace ohledně válek a stavu aliance.


ridgeback


Vypadá to vždy stejně, ať už válčím nebo farmím. Od 100. kola se snažím najít cíle bez armády mimo war a co nejvíce svačit + držet se vysoko. Díky tomu můžu buď partit farmy klikající Mrak, nebo mě někdo sundá. Tak jako tak jsou z toho vždy nadstandardní expy na tu fázi věku a pochytaní geni.


Luke the Great


Na zaciatku je uplna priorita rychlo expit. Nastastie v tomto ma Kom vyhodu (aj funda), kedze na zaciatku sa da velmi solidne expit cez vojakov. Zalezi ci sa klika v malej alebo velkej ali, ale je super ak sa podari drzat nejaka prestiz na pokroky. Takisto sa treba dost hrat s rozviedkou – hlavne kradnut prachy ludi co idu Mka. Netreba zabudat aj na vesmir!


Lord Biry


V případě cesty za vítězstvím – protýlování se k lvl 5. Ve vymezeném období kol mezi 100. a 500. se zaměřuji na optimalizaci získávání expů během každého kola až do 1500-1600, abych co nejrychleji získal hodnost země 9. Týlováním se krásně expí před produkcí mechů. V této rané fázi si držím ideální hlínu s ohledem na přiměřenou produkci, zbytečně se nepřetahuji o hlínu, abych neztrácel kola stavbou. 2-3 plné odehry směřuji na týly (mnohokrát jsem udělal lvl 6 pouze přes týly), poté, když není co týlovat, improvizuji. Počkám na zlevnění produkce mechů, přepnu výrobu a dotýluji/dostavím během nahromadění počtu mechů. Vše směřuji, abych v 650. kole dosáhl lvl 6.


Dr.hurka


Nabrať hlinu a spraviť spoločenské pokroky. Určite hneď používať rozviedku a čakať pokiaľ budú lacné ostatné pokroky. Dúfať že vyhlásite war tomu kto pôjde na M a poriadne sa naexpiť.


Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Komunismus a proč?


DieWalker


Takových hráčů je asi vícero z minulosti bych zmínil hráče Lord Biry, který měl velice dobrého komunistu na farmení. Obdobně asi např. hráč Nargan, ridgeback a Comanndos, ale je jich určitě vícero, je to si myslím oblíbená strategie, nebo určitě v jistých fázích bývala.


Co se týče útočných zemí, tak tady je jich skutečně hodně. Jednu dobu to byla velice oblíbená strategie, ale vzpomínám si, že hráč ASA zvládal hrát útočně velice hezkého komunistu na vysokém presu. Viděl jsem podobné i u hráče Eph3dr1ne a dalších, každý věk se tam něco podobného vyskytne.


ridgeback


Určitě Dr.hurka, od kterého jsem poprvé pochytil o čem to vlastně celé je. Lord Biry s Narganem taky vždy věděli co dělají a téměř nechybovali. WG je víceménně u každé vlády o tom stejném - o efektivitě. Rozdíl mezi dobrým hráčem a expertem (pokud jde o farmení) pak dělá jen to, jaký mají cit pro trh a načasování. Tam se láme chleba a zase tak moc lidí tomu nerozumí, i když hrajou efektivně a farmu až do náběru dokážou postavit víceméně stejnou.


Luke the Great


Podla mojho nazoru najkvalitnejsie klika Komunizmus Dr.hurka. Standardne sa mu podari spravit fuzne elektrarne ako prvemu. Z ostatnych mi napada akurat tak Lord Biry alebo Vibrace.


Lord Biry


Velký průkopník v této vládě byl Nargan, na kterého jsem se snažil navázat a některé limity a postupy jen posouvat dále.


Dr.hurka


Nezbedny bohus vie umne používať rozviedku a v tomto ho obdivujem. Comanndos, Lord Biry, ridgeback sú hráči čo vedia rozumné ťahať a vedia vyhodnotiť správne situáciu v každom momente veku.


Guerillové války výrazně pomohly Komunismu stát se alternativou Fundamentalismu v útocích prováděnými vojáky. Vyplatí se však pokrok vynalézat u Komunismu hraného přes částečnou produkci energie? A má smysl hrát válečný Komunismus přes Továrny, na které má vláda bonus?


DieWalker


Tady za mě je to pokrok, který má čistě komunismus a nevidím důvod nevyužít tu výhodu, alespoň pro část věku, ikdyž se hraje částečně na energii (samozřejmě pokud se útočí).


Na továrny se to také dá hrát, ale tady mi přijde, že postupně naráží ta země na slabší bonus a ztrácí oproti ostatním vládám, které mají také bonusy na techniku, ale zároveň jsou silnější v něčem dalším. Za mě je to hodně situační taktika a asi bych ji volil velmi zřídka, protože byť ten bonus na produkci má, tak mi to nepřijde moc dobrá taktika ve srovnání s jinými anebo s jiným zřízením na továrny (např. republiky, feudál, diktatura).


ridgeback


Těžko říct, jestli se to vyplatí, ale já si guerillama často pomáhám, i když jedu čistě na ene. Ten bonus dopředu není nezanedbatelný a hodně to usnadňuje expení. Hlavně se to dá vždy zrušit a pak zase třeba expit pasivně. Továrny jsem s komem nikdy nezkoušel.


Luke the Great


Zalezi vela aj od toho, ako sa pohybuje cena energie na trhu, ale vzdy klikam G. Velmi to pomoze pri expeni na zaciatku aj ked neskor je v plane kliknut farmu. Podla mna sa oplati drzat aj elektrarne napriek tomu znevyhodneniu, ak je priazniva cena tak predaj ene dost pomoze pri pokrokoch (spolu s rozviedkou). Cez tovarny to neklikam, Komo nie je ziaden mechovac lebo ta cena je vysoka, vzdy klikam cez vojakov.


Lord Biry


Když jsem byl vedoucím veterán týmu, opravdu jsem se snažil, aby tento pokrok byl zavedený do hry a vydařilo se. Znal jsem tuto vládu opravdu dobře a cítil jsem právě potřebu vytvořit z komunismu válčící mašinérii, protože to ona není. Expit s ní v druhé polovině věku je opravdu bolestivé. Není to jak u fundamentalisty, kdy si držíte 10-15 % elektráren, z důvodu příjemnější odehry a eliminování dokupu energie. Vše je o výpočtu produkce jedné budovy, když si pár výpočtů rychle hodíte do excelu, tak zjistíte, že kočkopsi bez genů/techů jsou neproduktivní a držíte tak zbytečně mrtvou rozlohu.


Cíl toho pokroku je opravdu válečná mašina s ohledem na výrobou vojáků a jejich typů útoků.


Dr.hurka


Ak hrajte na energiu a ťaháte je to nezmysel preto sa oplatia zapnúť keď dostávate nech máte aspoň trochu bonus do obrany. Ja to používam 3-5krat za vek keď ťahám cez energiu.


Útočného komunistu cez továrne a kasárne som hrával, ale skôr si myslím, že komunista je cez rozviedku. Keď chcem hrat vyslovene útočne celý vek, zvolím si inú vládu.


K farmě s Komunismem patří neodmyslitelně Fúzní elektrárny. Snažíš se je mít co nejdříve nebo upřednostňuješ postupné budování země a s pokrokem vyčkáváš? Jaký je tvůj recept na jejich vynalezení?


DieWalker


Tady to záleží dost na situaci a co je dovoleno zvenčí. Mít fúze co nejdříve bych asi preferoval při hře více pasivní formou, v opačném případě bych asi spíše expil a k fúzím se dostával postupně.


Recept žádný velký nemám, spočítám si produkci oproti cenám na trhu a když je situace příznivá, tedy nemám aktivní válku, kde jsem v ohrožení, tak se snažím to nějakým dvojodtahem naklikat. Pokud se neprodukují techy, tak je asi dobré si něco odložit na trh, aby nebylo nekryto. Většinou je to také omezené množstvím techů na trhu, takže koupit 400k techů naráz není vždy možné. A dávat si přitom pozor na velikost mrtvé prestiže, aby to zase nelákalo nějaké kazisvěty k výhlazům.


ridgeback


Fúze dávám podle nálady, až když je víceménně hotový O gen. Nikdy jsem se za něma nějak nehnal, není to podle mě v konečném důsledku zase tak důležité. Recept je našetřit full kola, nabrat aspoň na 12k km2, nenechat se vyhladit až moc a dotnout dvě odehry.


Luke the Great


Ja osobne sa snazim kliknut vzdy fuzne elektrarne pred Robokraciou. Nikdy sa mi to nepodarilo kliknut vyrazne skoro tj. 14. alebo 15. den veku. V zasade som spokojny, ked ich mam kliknute tak 18.-20. den. Nejaky obzvlast recept na to nemam. Ak to chcem mat cim skor, tak to stoji dost vela casu pri wg, treba mat Mafiu, dobru rozviedku a stale sledovat kto ide klikat Mko, kradnut prachy, pripadne neskor sledovat kto iny sa chysta kliknut fuzne elektrarne a tiez to vykradat. Ak je aj trochu stastia, tak to vie velmi vyrazne ulahcit a zrychlit cely proces. Takisto to zalezi od toho ci sa klika v malej alebo velkej ali znovu. Niekedy to proste nevyjde a wg svet nedopraje :-D. To sa mi stalo aj naposledy ked som farmil Komunizmus, tak som to mal velmi fajn rozbehnute, ale nasledne som dostaval dost dobyvakov mimo war.


Lord Biry


Maximální fokus na lvl 9, což se podaří při cca 1500. kole, poté navýšení rozlohy na 13000-16000 (abych zbytečně nevyčníval), přestavba probíhá plynule na plnou produkci energie a poté odklik fúzí. 2. nejtěžší etapa věku po finálním náběru hlíny. Jste velmi zranitelní a každá odehra kola musí být promyšlená.


Dr.hurka


Asi dva razy som išiel čo najrýchlejšie, ale zistil som, že nie je to najlepšia cesta pre komunistu, skôr je to pre anarchiu na utopku. Často sa stane, že aj keď nejdem ich dať na rýchlosť, aj tak ich dám prvý. Stačí cca 1 den byt bez útoku a minút full kola.


Zkoušel jsi někdy zůstat při farmení s Komunismem u AntiOSN? Popsal bys rozdíly, jak se v takovém případě strategicky chovat? A pokud měníš AntiOSN za OSN, jak docílit (pokud vůbec) vynalezení Kulturního centra?


DieWalker


Zkoušel jsem asi oboje, cesta s pacifismem je jistě lepší na produkci a obranný bonus. Cesta s antiosn a např. cenzurou je silnější v rozvědce a země je více bojeschopná např. i k ohrožení opoziční farmy ve válce. Osobně preferuji spíše OSN cestu.


ridgeback


Hodně často jsem hrával s AntiOSN a Cenzurou. Když jsem dal s komem 30M, bylo to právě s tím. Hlavně z toho důvodu, že mám rád silnou rozvědku a když se lidi trápí i s infem. Je to celkem fajn varianta pro méně známé hráče, kteří chcou dát 15+M bez nějakého velkého snažení. Stačí kupa agentů a syslí se to samo. Teď už preferuju OSN, ale to čistě kvůli bonusu, protože v naprosté většině případů se někdo snaží o přepad.


Luke the Great


Jasne, klikal som to aj s AntiOsn. Ono to nie je zle, v tom pripade je dobre si nahodit cenzuru a samozrejme snazit sa vyuzit mafiu co najviac. Potom sa da aj spravit nejake rakety a nechat si tie karticky odokryte – ked uz nic ine, tak to vyzera aspon dobre :-D. Co sa tyka kulturneho centra, tak to je trosku problematickejsie uz, treba sa od zaciatku na to zamerat a potom sa to da.


Lord Biry


Já AntiOSN/OSN neklikám, zbytečné prostředky. Někdy jsem zkoušel mrakodrap s komunismem (OSN), ale s ohledem na ranou efektivitu a náročnost odehry a výnosů z něj to žádná sláva není.


Dr.hurka


Antiosn alebo OSN - hlavný rozdiel je rozviedka a pokrok mafia - v prípade, ak ťaháte do konca veku, určite antiosn a využívať rozviedku na kradnutie čo to dá. Nikto sa nedokáže ubrániť kradnutie ak dáte 40000 agentov a máte dobré spojky. Ak keď bude mať niekto krytých 300m, na operáciu mu kradnete 3m a prejdete cca 8 z 10.


OSN - kultúrne centrá dáte len ak máte populistu a posielate humky. Sám si nepamätám nakoľko som to nehral rok či ich dávam alebo nie. Kradnutie cez pacifizmus sa nie vždy oplatí. Zem, ktorú kradnete, musí mať slabú rozviedku.


Popiš ideální cestu vítězného Komunismu s prestiží přesahující 20M. Které části jsou klíčové a na co si dát pozor?


DieWalker


Moc se to neliší od ostatních strategii, je to o tom udělat kostru generálů, každý podle chuti, kam až je dotáhne, rozhodnout se, jestli fúze brzo anebo napřed doexpit a nabrat hlínu. No pak už se dotuje a schovává na trh a v nějaké fázi se nakupuje.


Farma nad 20M nejde hrát na jistotu, je tam potřeba riskovat a jak jsem uvedl výše komunismus je v obraně spíše slabší, takže je to dost o štěstí a diplomacii, aby ta země přežila. Taky je potřeba vnímat kdy tahat a nakupovat, aby člověk odskočil nebezpečí z dostřelu atd., ale i z důvodu obranné síly je to spíše dost o tom štěstí. Ostatně se traduje, že komunismus, aby byl sundaný, tak je potřeba jenom dosáhnout prestiží. :-)


ridgeback


Určitě je důležité expení, ale to jde celkem rychle, když se mixují aktivní a pasivní expy. O ty není nouze, když hraješ na ene od startu. Pak je díky tomu víc času na fúze. Za to bývá problém s tím, co dělat s vyrobenou ene, když už má člověk nabráno a farmí. Mám rád, když ta ene pracuje a vydělává další prachy, takže se aspoň nějakou část snažím pořád držet v oběhu. Často je to právě ten rozdíl mezi tím, jestli dáš 15M nebo 22M presu. Nejde ani tak moc o hlínu. Pozor bych si dal snad jen na okolí, každý věk je jiný a je potřeba se tomu přizpůsobit - jak prestiží, tak armádou.


Luke the Great


No, na toto nie som asi uplne spravny respondent, lebo som takuto prestiz nikdy nedal. Ked to mam ale retrospektivne zhodnotit, tak je to v pohode mozne, ale najzasadnejsia je asi cena energie na trhu. Idealne ked malo ludi farmi na energiu, pripadne ked perspektivne farmy dostanu prepad. Vela potom tiez pomoze ak v ali, alebo v paktarskej ali, niekto tiez farmi a vie poslat pekne hospy. Na vitazstvo potom treba aj mysliet na potencialnych nepriatelov. Velka farma Komo nie je zrovna najlepsia v obrane. Silna rozviedka musi byt tiez. Kazdopadne stoji to mnoho casu – zabudnut na zivot mimo wg.


Lord Biry


Spíš bych to rodělelil na etapy:
1, Expení - dosažení lvl 9 země, která demonstruje silné generály.
2, Fúze – transformace země na výrobu ene, výdělečné ekonomické odehry zaměřené na pokroky (mozek, androidi, družice, základna a fúzní elektrárny).
3, Svačení – dobrání na finální rozlohu 25-28k km2.
4, Farma – promyšlené odehry na maximální produkci s minimálním nákladem, kontrola hrozeb, kontrola konkurence, nebýt nápadný, predikce trhu, schovávání na trhu vše za cílem každý $ má své místo.
5, Finál nákup – prodání všeho a obrovský nákup jednotek. Prioritní nákup nejlevnějšího druhu, ale s ohledem na dobrou obranu.


Dr.hurka


Počas veku nemôžete mať total a nemôžete dostať prepad. Dôležitá je diplomacia na konci veku. Ďalej je veľmi dôležité, aby to bol vek, kde ide energia vysoko. V podstate bez toho sa to dať nedá. A určite záleží, koľko ukradnete počas veku cez operácie. Potom je dôležité správne načasovanie keď odfarmite. Ak sa všetko zleje, tak máte šťastie, mne sa toto nikdy nepodarilo. Mňa majú hráči radi. :-)


Využíváš systematicky rozvědku ke krádežím? Jaké krádeže jsou nejlepší v jednotlivých částech věku?


DieWalker


Většinou když už hraju komunismus, tak je to ve válečné ali a využívám rozvědku jinak. Samozřejmě krádežemi jde zemi výrazně vylepšit, ale je to něco za něco, pro spolupracující válečnou ali je asi lepší využití rozvědky jinak než krádežemi.


ridgeback


Téměř nekradu, pokud mi to někdo z ali nenarve až pod nos. Víc z vlastní zkušenosti vytáhnu z trhu. Rozvědku tak používám jen na infy pro lidi z ali.


Luke the Great


Toto je absolutny zaklad. Treba vyuzit 3 spio spojky na maximum a kradnut prachy a techy. Plus silna rozviedka je nutnost pre velku farmu a bonusom su tiez bezpecnostne senzory.


Lord Biry


Neustále hledám příležitosti pro krádež, ale jinými zeměmi (hledání stojí kola). Když je co krást, kradu kdykoliv. Vše se vyplatí, protože vše se dá prodat. Někdy je to tenký led, kdy se vám dobrá čorka může pekelně vymstít, takže jsem i tomto ohledu velmi opatrný.


Dr.hurka


Krásne celý vek, vždy to robím cez inf a podla toho kradnem. Snažím sa využívať každé kolo rozviedky, za vek neprepadne viac ako 5 % rozviedky.


Spousta hráčů využívá země navíc k účasti ve full-komo aliancích na rozvědku a rakety. Kvůli tomu kolují po WG v závěrečné fázi věku infiltrace všech důležitých zemí. Schvaluješ tento způsob hraní, nebo jsi naopak cílem takovýchto zemí? Jak se takovým zemím bránit či je eliminovat? Napadla by tě v tomto směru nějaká úprava hry, která by tyto aliance omezila, aniž by se rušila možnost 4 zemí na hráče?


DieWalker


Tento způsob hraní moc neschvaluji. Byla by to asi jiná věc, pokud by nebyly 4 země, ale takto to většinou hrají hráči jako doplňkovou 3/4 zemi, která nestojí skoro žádný čas, ale na konci to udělá dost muziky. Není to úplně vyrovnané, pravda.


Řešení je diskutováno mezi veterány a snažíme se toto nějak vybalancovat. Jsou diskutovány různé varianty, ale asi mohu uvést, že je to poměrně složité, protože pokud se někdo rozhodne tu strategii hrát, je to legitimní volba a proč ne, je to spíše problém v kombinaci se 4 zeměmi, ale to zase řeší problém jiný, takže řešení bychom rádi nějaké představili, zaobíráme se tím a máme jisté varianty, na kterých pracujeme. Pokud by někdo měl nějaký nápad určitě jej oceníme v komentářích!


ridgeback


Párkrát jsem si takovou zemi zkusil zahrát a musím uznat, že je za nulovou námahu, které tomu ty země věnují, docela poděl pro ostatní. Ale patří to ke hře, takže brečet kvůli tomu nebudu. Ten inf stejně dříve či později vždy někdo udělá. Nenapadá mě nic, neřeším to, vždy se soustředím hlavně na sebe a svou zemi a nekoukám co má kdo okolo.


Luke the Great


Ja som nikdy v takejto ali nehral a ani som nikdy nehral take to komo na mensej rozlohe, s cenzurou a silnou rozviedkou na rakety a infiltracie. Nemyslim si ale, ze by tu trebalo robit nejaku upravu. Vzdy ked vidim taketo ali, tak cakam kto to na konci schyta. Je to podla mna uplne OK.


Lord Biry


Líbí se mi podpora pestrosti hry, ať si každý najde strategii, která ho baví. Nemám rád 4 země (nikdy jsem to nehrál), ale s ohledem na počet hráčů je to nezbytné.


Dr.hurka


Schvaľujem takéto hranie, ale určite by som zmenil to, že vidíte každú rozviedku. Nemusíte vedieť vždy kto Vás infiltruje, ale že Vás niekto infiltroval by ste vidieť mali vzdy. Dalo by to hre ďalší rozmer a myslím, že by to prinieslo inú stratégiu obrany aj útoku.


Na kterou vládu se můžete těšit příště?

Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:


  1. Vynalezli jste někdy Fúzní elektrárny? Máte na ně osvědčený recept?
  2. Zkoušeli jste Komunismus s Guerillovými válkami? Jaké jsou vaše dojmy?
  3. Je Komunismus Vaše oblíbená vláda? Máte chuť si jej na základě článku zahrát?

V příštím článku se podíváme na vládu Republika. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu.


Pošta MAFline (redaktor)

zobrazit komentáře