Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Demokracie pod lupou

Tento článek byl publikován 15:00, 17.03.2023 hráčem MAFline(#171918) ke 163. věku.
Byl již přečten 602x, 9 komentářů, průměrná známka 1.3
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Demokracie.

Spokojený producent peněz

Pokud byste si chtěli proklestit cestu k výhře či alespoň do topky, s Demokracií vedle určitě nesáhnete. V obou těchto statistikách vláda zaujímá třetí místo. I když poslední výhra už je malinko vousatá (150. věk), ukázala její skutečný potenciál rekordní prestiží, kterou od té doby s Demokracií drží hráč mara8.


Silnou zbraní Demokracie je její spokojenost, která tolik neklesá ani při vysoké rozloze a i Zábavní střediska mají vyšší efekt, než je tomu u ostatních vlád (s výjimkou Fundamentalismu). K zahození není ani o 10 % vyšší efekt hospodářských a vojenských technologií, což z ní v kombinaci s vyšší spokojeností dělá vládu s vysokými příjmy. To je ostatně také hlavní zaměření země, která s ní aspiruje na co nejlepší umístění. Její alianční bonus zvyšuje efekt hospodářských technologií i ostatním členům, proto je velmi vítaným společníkem.


Velkou nevýhodou a hlavní slabinou je rozvědka, jejíž síla je o 20 % nižší. Biocidní raketu si v ní také nevyrobíte.


Přestože poslední věky hráči Demokracii tolik nevolí, jedná se o vládu, která dokáže uhrát velmi hezký výsledek a i na válečném poli si dokáže vcelku solidně poradit. Občas ji spatříme i se 14. hodností.



Nejvyšší dosažená prestiž: 21 342 813

Hráč mara8 ve 150. věku.


Počet výher: 31

3. místo mezi vládami.


Počet umístění v TOP40: 860

3. místo mezi vládami.


Nejlepší umístění v posledním věku: 2.

Hráč Nepochopisnikdy s prestiží 14 818 493.


Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 9x

Hráč nonPhixion.


Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?

Chceme-li vybrat zástupce veteránů, ideální volbou je hráč mara8, neboť nikdo nezakončil věk s Demokracií na vyšší prestiži, než právě on.


Za ním pak následují hráči Mrkvička777, Defectorr a Dr.Leckter. Posledně jmenovaný skončil ve 138. věku s Demokracií na druhém místě s prestiží 18 720 000. K tomu se dokázal do závěrečné TOP40 dostat se stejnou vládou celkem 7x, z toho 4x byla jeho prestiž vyšší, než 10M. Na jeho názory se můžete těšit níže v článku.


Minulý věk nechybělo málo, aby Demokracie zvítězila. Nakonec z toho však bylo pouze druhé místo v podání hráče Nepochopisnikdy, který skončil těsně pod vrcholem s prestiží 14 818 493. Kromě tohoto výsledku u něj však nalezneme ještě 9. místo ze 145. věku, kdy jeho Demokracie uhrála prestiž 10 110 691. Zbylé 3 účasti v TOP40 zapsal s Republikou a Technokraciemi, což se nám bude přesně hodit do jedné z otázek.


Nejvíce účastí v TOP40 s Demokracií stále drží hráč nonPhixion. Naposledy však bodoval podle historického žebříčku ve 44. věku a tak jsme se posunuli jen o jedno místo dozadu. Hráč vachys39 mu totiž šlape na paty a s Demokracií zakončil věk v TOP40 celkem 8x. Zcela jistě tak bude mít co říci i on, ostatně Demokracii u jeho země najdeme i tento věk.


Posledním "pánem na holení" je hráč Supra1Soul5Play. I ten si vede s Demokracií více než dobře. Jen posuďte sami – 6x se s ní umístil v TOP40, dva poslední "topové" výsledky měly prestiž přes 13M a pokaždé z toho bylo 3. místo.


Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?


mara8


Demokracie je krásná a křehká vláda s úžasným profarmářským aliančním bonusem. Jedná se o skvělou late farmu, pokud budete mít štěstí, dá se dosáhnout výborných výsledků i u dříve nakopnutých farem. Pokud máte potřebné pokroky, jste velcí, spokojení a zatechovaní, produkce bude dosahovat extrémních hodnot... zvláště pak při dotaci příjmů. Pokud hodláte vyhrát věk, pak je demokracie jednou z nejlepších voleb. Není příliš silná v prvních týdnech věku, rozhodně bych ji nevolil v alianci pasivek. Je jí dobře v klasické válce, rozhodně zde nezaostává, ještě lépe se jí pak daří za neválečného stavu. Je křehká.


Dr.Leckter


Demokracie je jedná z mých nejoblíbenějších vlád. Dá se s ní hrát víceméně cokoliv. Ale pokud bych měl uvést konkrétní případy, tak bych si ji určitě vybral jako farmu na peníze a i jako válečnou zem na závěrečné sundávání. Nevolil bych ji pouze v případě, že v ali už nějaká demokracie je. Vždycky se hodí mít aspoň jedno demo v alianci kvůli ali bonusu, ale víc jich akorát láká aliance plné fašáků :-).


Nepochopisnikdy


Vyberám si ju vtedy, keď idem na konci veku niečo vymyslieť.


vachys39


Doporučil bych ji skoro vždy, protože má dost velký potenciál (dobrý bonus díky spokojenosti). Demokracie je hodně silná. Když jsi dobře zatechovaný, je docela všestraná a dá se jet na hodně způsobů. Základ je napokrokovat a mít dostatek techů, ať se dá využít naplno maximální efekt technologií.


Supra1Soul5Play


Demokracie je moje oblíbená vláda, takže bych ji hrál kdykoliv kdekoliv :-). Jezdím ji buď na top farmu, kvůli ali bonusu, nebo jentak.


Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.


mara8


Pokud chcete jet z nějakého důvodu válečnou demokracii, silně doporučuju jet útočného generála v první trojce, ideálně nacionalistu stratéga. Nicméně i osvoboditel stratég dokáže v menší zemi sympaticky kompenzovat nižší produkci během první poloviny věku. Ve chvíli, kdy pojedete OEE válečné demíčko, dříve nebo později se to zvrhne na farmu, to tak prostě je. Farmit jídlo nebo energii mi přijde zbytečné, nikoliv nemožné. Velice solidní farma na továrny (ideálně na h11-12) potřebuje zbrojaře. U farmy na cash je to pak jasné, vzadu ochránce stratég, podpořený stavitelem, špionem, populistou, ekonomem a dobyvatelem. Vzhledem ke křehkosti demokracie budete pravděpodobně farmit později než třeba s technem, nebál bych se nakopávat farmu na desáté hodnosti, s populistou a ekonomem na šesté. Dobyvatel je při náběru na 25k+ klíčový. Špiona lze s h10 snadno dodotovat na 4.-5. level při případné změně dobyvatele.


Dr.Leckter


Jako farma na peníze určitě O/S, ekonom/stavitel a dobyvatel/populista, pokud bych expil až do h10, tak O/S, ekonom/populista h6, stavitel/špion a nácek/dobyvatel. Eka ve většině případů expím na h5, O/S samozřejmě h8.


Ve válečné zemi je u mě složení genů víceméně stejné. Jedu O/S, stavitel/populista a buď zbrojař nebo ekonom s dobyvatelem. Jako 4. gen nácek/stratég.


Nepochopisnikdy


Farma pre mňa priorita ekonom-populista, stavitel-zbrojař, klasika OSko a jako štvrtý dobyvatel-špion.


V prípade bojového dema je to obdobné, akurát že 4. gen je učko - nacionalista-stratég.


vachys39


Dema jezdím válečně s přechodem na farmu na konci věku na peníze. Genclové jsou podle mě ideální:


- do obrany ochránce/stratég

- 1. eko ekonom/populista

- 2. eko stavitel/špion, případně zbrojař na první fáze věku

- 4. gencl u mě bývá Účko


I u válečné strategie bych účko udělal až jako 4., pokud by se nesložilo samo ;-). Útočím normálně jenom stratégem, ale jet válečné demo, tak bych určitě měl eka stavitele/zbrojaře místo špiona. Většinu věku nemám ani U gencla a dá se to i tak díky spokojenosti, ten bonus je slušný. Je to ale taky situačně, záleží, co a jak se složí za gencly.


Supra1Soul5Play


Farma cash
1. Populista ekonom - expíš prvně eko geny (protivníci mají většinou low o geny a expíš za jiné exp, než například později kdy jdeš do lepších o genů a musíš většinou přečíslit obránce)
2. Stavitel dobyvatel – to samé viz gen výše, s bonusem dobytka – efektivnější nábor
3. Ochránce strateg – logicky po naexpení eko genů jdu obranného gena (bonus do útoku je vyšší)
4. Špion technolog - demo má malus do rozvědky, tudíž potřebuji naexpit jako 4tého gena spio, technolog je bonus – zatechování, příprava na farmu


Utočné demo
1. Zbrojař Stavitel – oba geny potřebuji ideál na 6 lvl, ale 5lvl je také dostačující pro efektivní play
2. Ochránce strateg – Obrana je základ všeho (po naexpení eka)
3. Nacionalista strateg – Útok asi netřeba vysvětlovat
4. Dobyvatel populista – 4tý gen je už pouze na každém z nás, já rád jezdím dobytka s popem, vyrovnává síly s ostatními fašáky (pokud nemají také dobyho :-D) a popul zvedá základní bonus a produkci


Popiš odehrávání mezi 100. a 500. kolem.


mara8


Je potřeba se rozhodnout, jestli klikám Mko, případně rychlé mechy. Pokud klikám mrakodrap, většinou volím kombinaci laboratoří a farem, výjimečně pak kombinaci laboratoří a továren. Nicméně rychlé Mko nepovažuji za nutnou volbu, dá se vpohodě kliknout až po náběru finální rozlohy. Pokud klikám pomalé mechy, snažím se je klikat na full kolech. Obecně většinou u demky prvních 280-420 kol kolonizuji a zatechovávám zemi. Vyhýbám se konfliktům, sbírám levnou hlínu. Klikám společenské pokroky.


Dr.Leckter


Za demo je prvních 500 kol úkol jasný: přežít :-D. Chce to udělat základní pokroky, nabrat hlínu aspoň 5k a začít expit - ideálně ekogeny. A nebo se vydat cestou mrakodrapu, kdy pak aspoň při rozprodávání země člověk udělá všechny potřebné pokroky a vlastně zas o tolik expů nepřijde. Co se budov týče, je to hodně individuální, záleží na situaci, ale většinou držím cca 1,2k laborek, 600-800 kasáren a zbytek továrny, 10/10% zábavka a voj. základny.


Nepochopisnikdy


Kolonizace ... tyl-doby, pokrok, tyl-tyl-doby, pokrok, pokrok, tyl-tyl-tyl-doby.


vachys39


Co nejrychleji napokrokovat a jenom expit. Hlína ani preso není důležité, důležité je mít hodnost a gencly.


Supra1Soul5Play


Demo jezdím klasicky převaha továren, labky, něco kasárny a zbytek základny a zábavky, snažím se nabírat efektivně land a pokud jsou dobré cíle, tak chytám gens a klikám základních pár pokroků, za mne je ideální nabrat co nejvíce hlíny, abych měl jednodušší pokrokování a rozjezd přes mechy, pokud nejdu fast mechy od začátku.


Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Demokracii a proč?


mara8


Vybaví se mi defector, ten ji měl krásnou. A pak ještě Temundzin, ten s ní dával 14ku v jednočlence, snad. Jinak se často v topce objeví krásná late demíčka, která v hlavě jmenovitě neudržím.


Dr.Leckter


Expert na demo mě žádný nenapadá, myslím, že ji dokáže dobře zahrát každý, kdo už má něco odtaháno a ví co má dělat, takže vlastně jako u každé vlády.


Nepochopisnikdy


Nedokázal, keďže je zas otázne, jestli demo farmárov, alebo demo fajterov a v oboch prípadoch tu je niekoľko dobrých hráčov, ktorých za posledné veky registrujem.


vachys39


S prvním přechodem dema z továren na prachy mi pomáhal Topisek. Dal mi tipy co a jak a zbytek jsem dopiloval sám časem.


Supra1Soul5Play


Nemám konkrétního hráče.


Jaké rozložení budov při farmě na peníze považuješ za nejoptimálnější?


mara8


Většinou cca 2% stavebek, 9% kolotočů, 14% vojenských základen (farmáři pláčou), zbylých cca 75% pak rozdělím mezi města a obchodní zóny. Kvůli většímu domácímu trhu a menší náchylnosti k epidemiím držím lehkou převahu obchodních zón nad městy. Odhadem cca 48 měst ku 52 zónám - produkci to zásadně neovlivňuje.


Dr.Leckter


50/50 města a obchodní zóny. Kolotoče a vojenské základny 12%.


Nepochopisnikdy


Žiadna veda, nič extra. 1:1 mestá a obchodné zóny a ZS a VZ 10-14, či to je dobré alebo zlé netuším, to ukáže záverečné preso, ktoré je koniec koncov aj tak o šťastí a známosti.


vachys39


10 % vojenských základen, 10-12 % zábavek a zbytek 50/50 obchodní zóny/města.


Supra1Soul5Play


Rozložení bych řekl 50 na 50 obchodky, zóny, 10% zábavky, 15% VZ – záleží, zda mám v ali utopku kvůli ali bonusu za spoko či ne.


K farmení na peníze je dozajista potřeba Mrakodrap. Preferuješ brzké vynalezení po začátku věku nebo až po náběru rozlohy? Popiš nám, jak bys postupoval v obou případech.


mara8


Obecně se poslední věky donutím klikat brzký mrakodrap jen v pasivce, při velké farmě na cash bych ho klikal až po náběru a jeho úspěšném ubránění. Pokud bych klikal brzké Mko s demíčkem, mezi továrnami a farmami bych vybíral dle ceny jídla, bez laboratoří to nejde. Daleko radši mám každopádně mrakodrap po náběru, který se stihne z velké části vrátit... klikáme ho v zatechované zemi. Snažil bych se s mrakodrapem, ideálně bez války, oddotovat co nejvíce kol.


Dr.Leckter


Jak už jsem psal výš, začátky za demo jsou těžké, takže pokud bych jel demo na farmu, tak bych šel určitě cestou Mka na začátku věku. Chce to vyhlásit na začátku dobré wary, rychle nabrat na 6-7K hlíny, budovy labky, továrny, pokud je drahé jídlo a ene, může se vyplatit postavit 600-800 elektráren nebo farem a přestavět to až přijde stavitel. Ale ten začátek je o štěstí, mrakodrap se dá udělat v pátek ráno, ale když člověka párkrát sjedou, tak se s tím může trápit do neděle.


Mko po zafarmení jsem snad dělal jen s techem a to opakovaně, ale u dema se to nevyplatí, takže určitě bych doporučil dělat ho na začátku věku.


Nepochopisnikdy


Mrak za mňa, keďže klopím na pacák málokedy, tak až po náberu landu s full zatechovaním a full kolami. Potom treba dúfať, že to vydrží aspoň 2 odohry (zem aj mrak :-)). Dovtedy sú priorita XP.


vachys39


Většinou dělám Mko co nejdříve. Většinou, když ho dělám, stojí +-20M. Využívám k tomu většinou točení trhu (výroba a prodej mechů, když jsou drazí) a když se nedaří nějak dobře, tak si vypomůžu pak půjčkou. Upřímně v pozdější fázi věku jsem Mko většinou nedělal, protože je to drahé a když přetáčím na peníze, tak už samo o sobě pacák a kulturák stojí až moc, takže se to moc nevyplatí, teda podle mého názoru. Nejdůležitější je podle mě hlavně UFO a mimozemský superpočítač, to je stejně důležité, jako Mko.


Supra1Soul5Play


Ano, early Mko je určitě výhoda, pokud jdu farmit přes peníze, ale spíše preferuji mko až po náboru (moje lenost).


Early Mko klasika – kliknout v prvním týdnu věku buď za anarch přes ene či jídlo, nebo za techa. Po náboru nevím co k tomu říct, nabereš, nadotíš klikáš :-D.


Proč zvolit Demokracii na peníze místo Republiky či Technokracie? A dá se u Demokracie zvolit i jiný způsob farmení?


mara8


Máš, kromě Mka, napokrokováno už před náběrěm. Zároveň se demka expí líp než techno. Plus demíčko nemívá problém s body na kulturní centrum. Při výběru dem/rep/tech to není úplně o produkci, spíš o subjektivních preferencích daného hráče, zároveň do toho může výrazně vstoupit i alianční bonus za jednotlivé vlády. Demka na továrny zatechovaná i na peníze na vyšší rozloze vpohodě dosáhne na nějakých 8-10m prestiže.


Dr.Leckter


Protože demo má nejlepší produkci peněz na velké hlíně :-D. Repka vychází líp tuším do 23k, pak už se to láme ve prospěch dema. A techno je na tom z těch třech vlád co se produkce týče nejhůř, ale kompenzuje to bezpečákama, takže lepší obrana proti rozvědce a partům. No farmit se dá cokoliv, ale určitě největší potencál je v penězích. Ještě jídlo není úplně špatné, ale když už jet na jídlo, tak bych radši volil utop nebo diktu.


Nepochopisnikdy


Každý podľa chuti. Pre boj o TOP1 je pravdepodobne lepšie Techno, keďže je tam lepšia obrana (senzory) atď. Iný spôsob farmenia u dema som neskúšal, ani to nemám v pláne.


vachys39


Hlavně kvůli efektu technologií, tam je to nejvíce znát + spoko.


Supra1Soul5Play


Techno jdeš většinou z jiné vlády, takže ti klesnou xp genů a musíš házet pokroky znovu. Repka nepříjdeš o xp genů, jen řešíš pokroky – jak techno tak rep mají dle mého krom malusu co jsem vypisoval (xp, pokroky) lepší předpoklady na farmu. Demokracie má výhodu v tom, že jdeš od začátku OSN, tudíž si potřebné pokroky naklikáš hned jak můžeš, kulturko taky díky populistovi klikáš brzy, hlavně je to větší výzva, když máš malus za rozvědku a nemáš bonus do produkce cash (rep) nebo bezpečáky za techa či 15% zvýhodnění hosp. techů.


Je otázkou, zda farmit demku na továrny s třeba 10% zon a měst – nezkoušel jsem to a třeba by to bylo zajímavé, ale osobně si myslím, že je efektivnější jet 100% cash než nějaké kompromisy.


Vidíš dnes smysl připravit se na závěrečnou farmu v Demokracii přes jinou vládu, se kterou se bude lépe válčit a snadněji nabírat rozloha? Kterou vládu bys případně zvolil k tomu účelu?


mara8


Chápu to, ale nehraju. Osobně radši expím generály přes mechy. Nicméně si dokážu představit oldschool revoluci fund-demo, případně revoluci dikt-demo po náběru finální hlíny. Při revoluci z diktatury budou pravděpodobně chybět body na kulturní centrum.


Dr.Leckter


Tohle nemám rád a nedělám to, když farmím s vládou, kterou můžu hrát od začátku věku, tak hraju s ní a revoluci nedělám. Přijde mi to zbytečná ztráta kol a expů genů.


Nepochopisnikdy


Nevidím v tom zmysel, keďže demo samo o sebe je dobrá vlada aby si dokázala pripraviť záverečný farming, treba si to len dobre nastaviť.


vachys39


Není potřeba. Demo je podle mě dobré váleční zřízení s ucházející produkcí a vynikajícím bonusem díky spoko + hlína stačí nabrat až těsně před přetočením.


Supra1Soul5Play


Určitě ne, demokracii preferuji celověk než přechod z jiné vlády.


Je Demokracie dobré válečné zřízení? Z jakých důvodů bys hrál celověkovou válečnou Demokracii?


mara8


Demokracie je obstojné válečné zřízení, hlavně v druhé polovině věku ve válkách, kdy se nepřetahuješ o hlínu. Osobně mám však radši republiku. Každopádně válečné demíčko v desetičlence kvůli aliančnímu bonusu si rozhodně dokážu představit. Jen je potřeba zmínit, že v totalu s ním budete trpět.


Dr.Leckter


Určitě je, jen začátek věku je trochu náročnější, protože potenciál dema člověk využije až v momentě, kdy se zatechuje a to prostě pár set kol trvá. Ale potom se bez problémů vyrovná bonusem ostatním státním zřízením, má slušnou produkci peněz i jednotek a tahání je radost.


Nepochopisnikdy


Áno, určite by na túto otázku odpovedali radšej niektorí iní hráči. S demom sa dá veľmi dobre hrať válečné zřízení, ale znovu jako alfa&omega demokracie aby to bolo zatechované. Potom sa kliká luxusne, dajú sa pokrývať lahšie straty a hlavne sa dá na konci v pohode nafarmiť pár miliónov presa a skúsiť si napr. medajle.


vachys39


Viz odpověd u předchozí otázky. ;-)


Supra1Soul5Play


Ano, při dobrém složení genů, zatechováním a efektivním hrání se jedná o jednu z top vlád s kterou se dá opravdu čarovat.


V návaznosti na předchozí otázku, hrál bys válečnou Demokracii s Vojenským státem (nižší spokojenost a efekt hospodářských technologií na úkor vyšší síly armády)?


mara8


Válečnou demokracii hraju vždy s vojenským státem, 10% spokojenosti jsou 2-3 epidemie. O něco nižší produkce (stále výborná) je přijatelnou daní za pevných 10% v základu, spokojenost prostě neudržíte. Upřímně řečeno, v útoku je to víceméně jedno, vojenský stát klikám kvůli vyšší obraně. Navíc vám tak nepadá spokojenost po útocích, což oceníte především při vyšším počtu vojáků v zemi.


Dr.Leckter


Vždy dělám za demo vojenský stát. I když jedu farmu (tam ho dělám právě po mrakodrapu, kdy má člověk 400k vojáků a jinak nic :-D).


Nepochopisnikdy


Ja osobne nie, ja preferujem OSN, avšak každý ako uzná za vhodné :-).


vachys39


Nehraji to s VS díky těm techům. Už takhle samo o sobě si jich držím hodně a akorát mi pak preso v technologiích překáží.


Supra1Soul5Play


Utočnou demokracii jezdím jedině s vojenským státem.


Na kterou vládu se můžete těšit příště?

Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:


  1. Je Demokracie Vaše oblíbená vláda?
  2. Vynalezli jste s Demokracií Mrakodrap? Je podle vás lepší jej vynaleznout ze startu či na závěr?
  3. Vynalezli jste s Demokracií Vojenský stát při válečné strategii? Je podle vás lepší jej ve válečné Demokracii mít?
  4. Máte chuť si Demokracii na základě článku zahrát?

V příštím článku se podíváme na vládu Diktatura. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu. 0


Pošta MAFline (redaktor)

 MAFline (#171918)21.03.2023, 09:57 
1. Ano, kdysi jsem ji hrával moc rád. Dnes už vůbec.
2. Dělal jsem ze startu, na pozdější už bych musel obětovat více úsilý.
3. Hrál jsem bez vojenského státu. Ale odpovědi hráčů z článku mi dali inspiraci.
4. Ano, farma na peníze je super.

 Mathematix (#440412)18.03.2023, 23:07 
vachys39: Není potřeba to testovat. Stačí použít help, sestavit cenovou funkci a pomocí derivace najít maximum ;-)

 vachys39 (#415097)18.03.2023, 19:19 
Seksymania:
jj je to nejvyhodnejsi 50/50+- aspon bych rekl ale uprimne nejsem blazen jako zorg abych testoval uplne to do detailu :-D .,. a zrovna na tohle nemam zadny podklady :-D jinak souhlas s marou co se tyce Mka super pc apod

 mara8 (#216281)12.03.2023, 19:58 
2Seksy:

ad1
čím méně kol při mechovačkách dopřipravuješ, tím hůř regeneruje spokojenost na přirozenou hodnotu... ale je to taková drobnost, informace k zamyšlení

ad2
řekl bych, že je to kombinace všeho uvedeného a zároveň věřím tomu, že většina farem bude hrát skutečně 50:50... drobný rozdíly v rozestavění mezi městy a zónami ti produkci téměř neovlivní... daleko zásadnější jsou věci jako Mko, superPC, pořádné zatechování, dotace příjmů, vysoký ekonom s populistou a co nejvíc farmářských aliančních bonusů (repka, utopka)

ad3
spousta zmíněných informací je spíš subjektivního rázu, ty se interpretují těžko
zároveň si dotazovaní u některých odpovědí mohou odporovat, taková syntéza/ interpretace zmíněných informací by vydala na další krátký článek... zároveň vyžaduje spoustu herních zkušeností... a taky spoustu herního sebevědomí, shodit něčí odpověď s tím, že je to větší či menší nesmysl... máš zájem se toho ujmout?
u citované odpovědi mohla být poznámka redaktora, že OSN a VS nejsou v konfliktu, souhlasím




 Seksymania (#288678)11.03.2023, 20:34 
"Navíc vám tak nepadá spokojenost po útocích, což oceníte především při vyšším počtu vojáků v zemi" - šlo by vysvětlit, proč je to důležitější zrovna při vyšším počtu vojáků?

Druhá zajímavost článku je obecná shoda na nejlepším zastavění cca 50:50 města:zóny, což mě docela překvapilo. Je to skutečně nejlepší? Nebo jde o lenost, neznalost, nebo snahu neprozradit své tajemství?:)

Na základě toho a také komentáře od gugoslava bych ocenil, aby články tohoto typu obsahovaly ještě interpretace jednotlivých odpovědi a nějakou syntézu redaktora na závěr, protože ne vše dává úplně smysl nebo je správně

 Soví hnízdo (#439642)10.03.2023, 22:59 
1. Ne
2. Pravděpodobně později.
3. Lepší s VS
4. Ano

 Martin858 (#21533)10.03.2023, 20:29 
1. Ne
2. Později.
3. Ano. Je lepší ho mít.
4. Ano.

 travnicek (#222318)10.03.2023, 14:15 
1. Posledné veky áno.
2. Áno, čim skôr tým lepšie
3. Nie aj keď idem útočné demo
4. Áno

 gugoslav (#129602)10.03.2023, 13:06 
Nepochopisnikdy, odpověď na demo se státem


Ja osobne nie, ja preferujem OSN, avšak každý ako uzná za vhodné :-).
------------
VS ale jde dát i s OSN :-)