Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Robokracie pod lupou

Tento článek byl publikován 12:54, 09.01.2024 hráčem MAFline(#171918) ke 169. věku.
Byl již přečten 424x, 6 komentářů, průměrná známka 1.2
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Robokracie.

Nelam si hlavu se spokojeností a dopřipravováním

V tomto díle přichází na řadu první ze dvou vlád, se kterou sice nelze hrát od začátku věku, o to intenzivnější je však hraní poslední dva týdny, pokud se pro ni rozhodnete. Samotný výčet specifikací vlády má nejbohatší ze všech.


Výroba energie a technologií je zvýšena o 20 %, produkce Továren dokonce o 35 % a jeden mech vyrobí jen z 19 dílů. Armáda ani obyvatelé nespotřebovávají jídlo, nýbrž energii. Může vynaleznout pokrok Bezpečnostní senzory a má zvýhodněný maximální efekt vojenských (o 20 %) i hospodářských (o 10 %) technologií. Nelze jí uškodit Biocidní raketou, ale také Demoralizací obyvatel, Prodejem drog ani Rozšířením epidemie díky konstantní spokojenosti 100 %. Obrana rozvědky je zlepšena o 50 % a v útoku i obraně na Noční tažení, Bombardování měst a Taktický nálet pomáhá bonus +20 %. Nižší množství možných odehraných kol zlepšuje poloviční pokles připravenosti po útocích. Aliančním kolegům pomůže zvýšením maximálního efektu vojenských technologií.


Co se postihů týče, jeden již zmíněn byl a sice ji nelze udělat dříve, než 26. den věku. Při revoluci Vaší zemi zahynou všichni generálové a do země nebudete moci získat Ochránce národa, Nacionalistu, Osvoboditele, Populistu a Farmáře. Ty zbývající pak budete "expit" poloviční rychlostí. Revoluci navíc nelze udělat přímo z Anarchie a oproti revoluci na jinou vládu také příjdete o více budov, jednotek, technologií, surovin a lidí. Produkce jídla je snížena o 30 %, stejný postih je i u počtu obyvatel. Budovy spotřebovávají více energie, nelze vynalézat společenské pokroky (výjimkou jsou již zmíněné Bezpečnostní senzory) a alianční pokrok Automatizace zbrojního průmyslu (pro podporu produkce jednotek) na ni působí jen s polovičním efektem. Partyzánské útoky pak také brání s o 50 % nižší silou.


Z tohoto výčtu jistě pochopíte hlavní zaměření vlády na produkci jednotek a díky snažší dopřípravě po útocích je z ní velmi oblíbená vláda pro dosahování nejvyšší hodnosti Nepřítel populace. Ovšem skrze bolestivou revoluci vyžaduje usilovnější přípravu, aby výsledek stál za to.



Nejvyšší dosažená prestiž: 19 294 872

Hráč FARR FARR AWAYY ve 49. věku.


Počet výher: 13

5. místo mezi vládami.


Počet umístění v TOP40: 1289

2. místo mezi vládami.


Nejlepší umístění v posledním věku: 6.

Hráč JohnnyLamka s prestiží 11 179 753.


Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 21x

Hráč Joker16..


Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?

Z pozice veterána nám na otázky odpověděl hráč M4S3R (veteran).


Dvojnásobný vítěz věku FARR FARR AWAYY (veteran) sice nezvítězil právě s Robokracií, avšak jeho druhé místo ze 49. věku zaznamenalo Robokracii historicky nejvyšší prestiž.


V minulém věku se na 6. místě s prestiží 11 179 753 a rozlohou 28 415 km2 umístil hráč JohnnyLamka. Kromě toho se mu podařilo Robokracii dostat do TOP10 ještě jednou a sice ve 131. věku. Tehdy mu rozloha 27 074 km2 dopomohla k prestiži 8 081 245, což stačilo na 9. místo.


5 výsledků v TOP40 si s Robokracií připsal hráč nezbedny bohus. I u něj čas od času spatříme "bájné" 30k km2 "robo". Ze současných historických medailí si jeho Robokracie drží 2. místo u Produkce dílů jednotek za kolo a 7. místo u útoku v Nočním tažení.


3x TOP40, 2x více než 31k km2, maximální prestiž 11 450 062 a především těžko uvěřitelných 4 480 393 zkušeností země (14. hodnost Nepřítel populace je za 2 450 000 zkušeností). Toť vizitka hráče Atlantik.


Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?


M4S3R


Robokracie je vláda, bez které se neobejde žádná pořádná sundávací ali, protože na konci věku jde o rozdílovou vládu, která je hlavním mechařem i náletářem a hlavně nemá problém dostatečně zvednout prestiž na top cíle. Když chceš uhrát h14, nebo třeba nějaký rekord na expy, tak je to první volba. Lze s ní zkusit i farmu, ale díra v obraně rozvědkou proti sabotům je velký mínus.


FARR FARR AWAYY


Osobně bych robo zvolil, kdybych šel na 4M+ expy. Neosobně bych zvolil, kdybych neměl první tři týdny čas, ale pak bych si chtěl aktivně zahrát nebo měl tušení, že bude extrémně drahé jídlo a zároveň bych nechtěl řešit trh. Nevolil bych ji v případě, kdy pátky chodím chlastat a protáhne se to až do neděle.


JohnnyLamka


Odpověď na tuto otázku záleží hlavně na domluvě v alianci. Na začátku minulého věku jsem nadhodil dvě možnosti, co bych jel. Buď feudála celověk a nebo překlopím na robo. Vzhledem k tomu, že mi nepřišel druhý gen přes týden, tak v tomhle ohledu bylo rozhodnutí jasné. Navíc jsme měli v ali ještě jednoho feuda, takže jsme o bonus na produkci nepřišli.


Robokracii bych určitě nevolil do aliance farem, protože by bylo dost bito od válečných zemí. Dále si myslím, není vhodné živit v alianci více než dva roboty. Potřebují postupně nabírat hlínu a někomu by to nemuselo být po chuti. :-)


nezbedny bohus


Robokracie je těžká, proto bych ji volil v alianci, u které vím, že funguje alianční spolupráce. Není vhodná do pasivních aliancí a také pokud se jde na top farmu.


Atlantik


Když má člověk čas a chuť, tak je to supr vláda. Robo se dá použít téměř vždy v ali, záleží, kdo a jak ho hraje. :-)


Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.


M4S3R


O hlavním genovi není pochyb, to je stratég+vlastík. Další klíčoví generálové jsou zbrojař, stavitel, dobyvatel, ekonom a špion. Tato kombinace je stejná jak pro farmu, tak i pro válečnou zem. Výjimka je snad jenom robo farma na energii, kdy se může upozadit zbrojař na úkor ostatních. Pokud ale jede robo na jednotky, zbrojař se musí dát alespoň na 6. lvl. A rozhodně nepodcenit ekonoma a špiona, v závěrečné fázi věku to pravděpodobně budou právě tito dva, co udělají rozdíl.


FARR FARR AWAYY


U obou případů vřele doporučuji stratég/vlastenec. Kdo chce maximalizovat potenciál, může zaměnit za stratég/zbrojař.


Dále bych doporučil zbrojaře/stavitele/dobyvatele/ekonoma/špiona, a kdybych farmil na techy, tak i toho technologa, ale jinak asi dalšího stratéga.


JohnnyLamka


Z mých zkušeností je nejlepší složit co nejdříve ekogeny, podobně jako u jiných zřízení. Jak pro válečné robo, tak pro farmu nesmí chybět stavitel. Pro válečnou zem k němu hodit zbrojaře, pro farmu třeba technologa nebo ekonoma. Ekonom je ale potřebný pro oba způsoby, protože kvůli nižšímu počtu obyvatel je každá koruna ušetřená na žoldech hodně znát. Dále je určitě dobré expit dobyvatele alespoň na +20 % k nabírání hlíny. K němu bych dal za válečné robo ekonoma. A jako poslední jediný možný O gen vlastenec/stratég. Rozdíly v genech mezi způsoby válečného roba a farmící bych viděl minimální.


Za mě ideální stav generálů pro válečné robo:


Stavitel/Zbrojař
Dobyvatel/Ekonom
Vlastenec/Stratég


Na čtvrtém generálovi úplně nelpím. Jediné co se zde nabízí je Špión, ale beru ho až na posledním místě.


nezbedny bohus


Určitě vlastenec/stratég, kterého se snažím udělat jako prvního, potom je potřeba si držet vhodné složení budov tak, aby nedošel technolog. Tim pádem to vychází na 4 ekogeny a jednoho dobyvatele v libovolné kombinaci.


Pro farmu a pro válečnou zemi jsou ti generálové totožní. Spíše bych vyzvedl veteránské bonusy, které u robokracie udělají velkou parádu, farmit minimálně od 11. hodnosti. Když se podaří 12. hodnost, na těch žoldech to rozhodně poznáš. Záleží, jaké jsou zrovna po ruce cíle. Ekogeny držím obvykle na 4. úrovni, a pokud se podaří dobrý cíl, tak i na 5. (pokud farmíš, tak ekonoma, pokud válčíš, tak zbrojaře). Také je vhodné držet si blokaci generálů po revoluci na robo a být 9. hodnost, dá se s tím celkem dobře pracovat. Pokud vlastenec dojde mezi prvními generály, tak ho vyhodím.


Atlantik


Vlasta/Stratég. Pak zbytek ekáčů, na 4. level stačí :-). U roba netřeba víc řešit.


Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Robokracii a proč?


M4S3R


V dřívějších dobách byla spousta hráčů, kteří přechod na robo uměli podstatně lépe než ostatní. Dělaly se revoluce na vyšší hlíně a dosahovalo se vyšších prestiží díky většímu počtu hráčů a většímu počtu snadných cílů. Dnes bych řekl, že se rozdíly dost smazaly, dělají se podobné revoluce a dostat robo přes 10M presa je najednou oříšek. Nechtěl bych vyzdvihovat někoho, kdo si robo geny rozjede domluvenými nálety a pak má náskok před ostatními. Hráč, který by se na robokracii vyloženě specializoval a hrál ji rozdílově v rámci pravidel, mě nenapadá.


FARR FARR AWAYY


Vojtiiika, měl vítěznou mysl a koule.


JohnnyLamka


Abych byl upřímný, úplně podrobně jsem jiné hráče a jejich strategii nestudoval. Pamatuji si ale z historie, že např. Zorg, nezbedny bohus ale také rybka es atrás s touto vládou dokázali udělat velmi dobré výsledky a mají s ní potřebné zkušenosti. :-)


nezbedny bohus


Každý dobrý hráč je schopný zahrát dobrou robokracii, ale jsou hráči, kteří vynikají svou pílí. Rád bych zmínil Zorga, který s robokracií držel dlouho rekord na rozlohu 81k hlíny a zároveň drží rekord v produkci dílu za kolo. Také bych rád vyzdvihl Atlantika, ten klikl skoro 4,5m expů s robokracií, což považuji za nemožné. Respekt si zaslouží i hráči, kteří jsou v top 10 medailich za zkušenost země a produkci dílů - všechny tyhle rekord byly kliknuty za robokracii.


Atlantik


Nedokázal. Skill hráč je cca expert na každou vládu. Netřeba to dělit na robo a ostatní.


Jaký je tvůj oblíbený přechod na Robokracii? Dáváš radši revoluci s naexpenou zemí s co nejvyšší hodností nebo naopak preferuješ nižší hodnost a připravenější zemi na revoluci? Popiš strategii a první kroky po revoluci.


M4S3R


Můj oblíbený přechod je z feudála, protože je časově nenáročný a relativně bez nervů. Feudál má v klíčové fázi při zvedání prestiže před revo dobrý obranný bonus, dobře drží hlínu a má docela fajn produkci. Rozložení budov při revo taky není úplně zlé. Naexpit OSko a Ečka s feudálem je celkem nenáročné. Na hodnost zas tolik nedbám, důležitější je mít dost území a dobrý rozjezd. Takže s OSkem na osmičce bez nervů ideál. První kroky po revoluci jsou vždy stejné - najít snadné cíle na rozjezd genů. Ideálně nálety co nejvýš do co nejvíce stíhaček, případně snadné mechy.


FARR FARR AWAYY


Je fér přiznat, že jsem už minimálně 70 věků nepřecházel. Dával jsem rád revoluci na expech army, takže jsem těsně před robokracií ještě mechoval. Jednak bylo k dispozici více mechů, ale i více cílů, když se ostatní už připravovali na revoluci.


Při honbě za expy bych cílil na 11-12H.
Při odpočinkové hře 6-7H.
Při farmě bych to cílil k 9H.


Záleží, jak se přechod zvládne. Když mám nějakou rozumnou hlínu, mohu začít hned mechovat/náletovat a skrze to spálit přebytečné techy. Když je hlína malá, chce to hned nějakou někde nabrat, a pak začít skládat geny.


JohnnyLamka


Můj oblíbený a nejčastější přechod na robo je z feudála. Párkrát jsem dělal také z republiky a techa. Nejjednodušší přechod bude určitě z technokrata. Ale pokud na to máte čas a dostatek odvahy, dá se revo udělat snad ze všech zřízení :-D. V případě feudála připravím zem na hodnost 8, není podle mě potřeba to "hnát" s expama někam dál. Po nakliknutí androidů se postupně snažím nabrat více hlíny a s ekogeny a labkami vyrábět okolo 300 techů za kolo. Pak záleží podle situace, jestli chceš držet mrtvý preso na trhu a nebo to občas riskneš a necháš techy na zemi. Postupem času, kdy už se chýlí čas k revo, také záleží na komunikaci v příchozích nebo vyhlášených war. Před revo prodáváš jednotky a nakupuješ techy (podle cen a efektu, co se nejvíce vyplatí). Revo dělám na cca 7k landu, myslím si, že to stačí a není potřeba to tlačit na větší riziko a vyšší land. Málem bych zapomněl zmínit stavební firmy, které je potřeba před revolucí stavět. Mívám jich tak 250-300.


Nejdůležitější po revoluci je určitě výpomoc aliance. V první odehře jede full výroba na tanky a potřebuješ nabrat pokud možno na 10-12k landu. Kolegové z ali ti připraví cíle a ty jen bereš land. Další odehra záleží na tom, o kolik hlíny přijdeš. Pokud se držíš na těch 12k, tak začínáš jet taktiku, aby jsi složil co nejdříve geny. Nejlépe se expí na taktických náletech a pokud to bonus a počet mechů dovolí, tak i mechováním. Skládáš v první řadě ekogeny (stavitel/zbrojař, dobyvatel/ekonom) a jako třetí óčko vlastenec/stratég. Sice je zde postih ohledně získávání expů u genů, ale vzhledem k nízkému počtu kol potřebných na dopřípravu se dají genové zformovat v krátké době. Eko geny naexpit alespoň na 5. úroveň a pak už tlačit expy jen do óčka.


nezbedny bohus


Robokracii obvykle klikám na pokročilé 8. hodnosti nebo malé 9. hodnosti. Když věk klape průměrně, tak je to vhodný kompromis na pěknou revoluci se slušnými expy. Snažím se to tlačit tak, abych měl ze startu možnost čtyřech generálů.


Zkusím do toho zahrnout celý věk do roba, aby ta myšlenka měla smysl. V prvním týdnu obvykle postavím cca 150 stavebních firem. Nějaké stavebky mi vydrží do revoluce, takže mi stačí před robem postavit 140 stavebek a země je relativně hezky připravena. Dva dny před robem rozprodám všechny techy, které nejsou efektivní (prodám všechno kromě automatizace, síly rozvědky, síly zbraní a vesmíru). Jakmile je pátek 11:00, tak se točí revoluce. Když je člověk šikovný, tak lze snadno okrádat robokraty, takže si přijdu na slušné krádeže. Většina robokracií má nekryto velké množství technologií na malý okamžik po revoluci, než to opět daji na trh. Revoluci klikám v okamžiku, kdy mám čistou hlavu a čas. Nejednou se mi stalo, že revoluci jsem klikl v sobotu ráno. Je lepší tomu věnovat trochu víc času. Za peníze, které jsem utržil za prodej zbytečných technologií a také částečným rozprodejem armády, nakoupim technologie. Obvykle na poměr cena/kvalita vychází nejlépe zemědělství. Revoluci obvykle otočím na 8-10k hlíny, po revoluci prodám opět zbytečné technologie. S těmi penězi dotuji prvních 140 kol - zástavbu, spotřebu energie a hodně zbyde i na armádu.


Atlantik


To záleží. Pokud je čas, je pro mě lepší jít na robo s větší hodností, než s menší :-). A revo klidně s menší hlínou.


První kroky po revoluci dám Bezpečnostní senzory, prodám techy, nakoupím armu, nadobýjím, sháním geny :-).


Jak co nejrychleji a nejefektivněji získat generály u Robokracie? Jak je expit?


M4S3R


Nejlepší poměr exp/kolo/ztráty dají nálety, to vlastně platí vždy, pokud má obránce stíhačky. Klíčový je výběr vhodných cílů, čemuž se musí přizpůsobit i zbytek aliance. Prvních pár válek po revo musí být primárně pro robota/roboty v ali a jsou žádoucí pomocné týly a saboty.


Zároveň je u roba nutný schovat si placenou výhodu na blokaci generálů až po revoluci a pohlídat si to, protože díky menšímu výběru schopností je s trochou štěstí snadné to zahrát tak, aby nebylo potřeba měnit schopnosti ani u jednoho generála.


FARR FARR AWAYY


Útoky a útoky.


JohnnyLamka


Po nabrání dostatečného landu, aby produkce převyšovala ztráty z útoků, volím v první řadě taktické nálety. Nejlepší je útočit na vysoko postavené farmy, které nemají úplný beton v obraně. Za všechny věky, co jsem jel robo, si nepamatuju, že by byl problém, aby genové nechodili velmi rychle. Za jednu odehru taktiky jsem měl většinou všechny tři geny - pokud se některé vlastnosti složily hned, tím lépe. Pokud s přípravou některých odolnějších cílů pomůžou ostatní členové ali, tak při náletech přepínám produkci a jedu následně i mechy.


nezbedny bohus


První je třeba obnovit produkci. Pokud se podaří, tak nabrat hlínu na 12k a teprve potom expit. Dokud nemáš produkci, tak nemá smysl se snažit expit, obvykle to vychází na tři solidní dobýváky a jdu expit. Je vhodné najít si dobrý cíl a dobrou alianci - vhodné cíle jsou pasivky, které mají čerstvou 9. hodnost a mají zájem dodělat si 4 ekogena. Jakmile se takový cíl najde, tak je to ideální situace pro robokracii i pro pasivku. Tím nechci nabádat k porušování pravidel a domlouvat si takové války, když hráč sleduje dění na wg, dají se takové země se slušnou pravděpodobností najít i bez podpultových informací. Také je možnost chytit první expy přes nálety, ale opět to smrdí hranou pravidel, takže za mne ideální stav je najít si zemi s nízkou hodností a podle infiltrace vyhodnotit, jestli mechy nebo nálety. Jakmile se dá dohromady základní torzo generálů, tak už člověk tlačí jenom vlastence/stratéga a může si dovolit slušné cíle na expy. Kvůli dobrým expům se nebát dotnout pár kol.


Atlantik


Náletama.


Robokracie a Fúzní elektrárny. Vyplatí se je vynalézat jako pouhou podporu ekonomiky země zaměřené na Továrny? Má smysl hrát Robokracii čistě na Elektrárny, případně jak na to?


M4S3R


To je věčná debata u nás v ali. Já si myslím, že první možnost cenu určitě nemá, ačkoliv kliká se to luxusně a hrát robokrata bez nutnosti furt dokola prodávat mechy je slast. Takže co nedává smysl v efektivitě, to se plně vynahrazuje v pohodlnosti odkliku. Fúze bych cílil udělat určitě ještě před revolucí.


Hrát to čistě na elektrárny - vyvstává otázka proč to vlastně dělat, když komanč má stejný bonus do výroby a jediná výhoda robota je +10 % do hospodářských techů. Což je sice super bonus, ale za cenu nutnosti dělat bolestivou revoluci v době, kdy s komunistou má člověk hotové generály a fúze a už jen nabírá land a farmí. A hlavně nemá díru v rozvědce.


FARR FARR AWAYY


Dávat fúze ve fázi robokracie mi přijde zbytečné. Takže fúze řešit jedině před revolucí, kde jsou dvě možnosti.


a) Nudím se a nejdou na mě útoky, dávám z nudy fúze.
b) Cíleně dávám fúze po revoluci na robo => Dávám revku na velké hlíně a po revoluci se zbavuji přebytečných techů/presu, abych mohl hned expit.


Farmit robo čistě na energii má smysl jen v případě, když bude na konci drahá energie, což se blbě odhaduje. Víceméně, v tomto počtu hráčů mi to již smysl nedává.


JohnnyLamka


V této otázce budu stručný. Všechny věky, kdy jsem jel robokracii, jsem využíval bonusu ohledně produkce továren, takže nedokážu porovnat se zisky z produkce energie s fúzemi. Vzhledem k výhodám a nevýhodám této vlády mi ale vychází výhodnější čísla v produkci z továren.


nezbedny bohus


Je potřeba rozdělit to na dvě části.


Když tu zemi držíš do dvou milionů prestiže, tak držíš zbytečnou mrtvou prestiž v podobě zatechování země. Čím výš jsi s prestiží, tím víc se ztratí těch pár techů navíc. Je to kategorie pro zkušenějšího hráče, a ačkoliv s tím mám dobrou zkušenost, tak všeobecně to spíše nedoporučuji. Klikat pokrok cca za 180m, aby jsi držel 20 % elektráren, je poměrně bizár, ale spousta lidí hraje wg 10 a více let, tak ten bizár si člověk občas vyzkouší.


Hrát robo čistě na elektrárny je nesmysl. Sice produkčně super, ale obrana robokracie je jedna z nejhorších vůbec. :-)


Atlantik


Tady tu strategii robo na fúze moc rád nemám. Respektive já to nehraju, je s tím moc práce za nejasný výsledek.


Vyplatí se Bezpečnostní senzory? Jsou součástí tvé armády vojáci a agenti stejným způsobem, jako u jiných vlád? Popiš varianty válečné i farmící země.


M4S3R


Nějaké vojáky by robo mělo mít, aby to odpřipravení a vypálení rozvědky nebylo úplně zadarmo, ale všichni víme, že valný smysl to nemá. Senzory trošku pomůžou a vždy je dělám, u válečného roba se snažím držet vojáky alespoň tak, aby mě nevypartila průměrná repka na podobném presu. Ale vždy to bude málo a u farmícího roba už tuplem.


FARR FARR AWAYY


Když je možnost je dát, tak bych je dával. Ideálně opět po revoluci, abych se zbavil technologií. Vojáky u robokracie moc neřeším, určitě je dobré nějaké mít a v kombinaci se senzory bych jich měl více. Partyzány člověk stejně neubrání, jde jen o to, aby to neměl útočník úplně zadarmo a odebralo mu to pár kol. Rozdíl u robokracie mezi farmicí a válečnou zemí moc není, takže nemám co popisovat. U farmící země se v posledním týdnu více kliká na tlačítko "Dotovat".


JohnnyLamka


V bezpečnostních senzorech vidím logiku jak u technokracie, tak u komunismu. U Robokracie nemají bohužel velký efekt. Určitě je dobré je mít, ale vzhledem k postihům ohledně vojáků ztrácí tu hodnotu. Pokud někdo bude chtít partit robo a zbavit ho agentů, tak to udělá velice jednoduše a to i se senzory, protože celkový bonus je v tomto ohledu úplně nejslabší.


Na zemi jsem držel opravdu minimum vojáků a pouze ke konci věku jsem dokoupil agenty, aby mě neinfovala každá druhá země.


nezbedny bohus


Funkce bezpečnostních senzorů se dá rozdělit na dvě části - obrana proti partyzánskému útoku a obrana proti rozvědce.


Robokracie s bezpečáky bráni 0,5, takže úplný prd oproti konkurenci (pro vysvětlení technokracie bez bezpečáků bráni lépe zemi než robo se senzory). Vojáci jsou součástí země v menším měřítku oproti jiným vládám, díky polovičnímu poklesu připravenosti může hráč držet relativně selekt, takže vojáky držím pouze proto, abych nedával soupeři záminku na vysabocení země. :-)


Co se týče obrany země před rozvědkou, tak jelikož na partyzány brání prd, tak nemá smysl držet větší množství agentů. Senzory vlastně nehrají roli, protože jestli máš 500 agentů, tak je úplně jedno, jestli máš nebo nemáš bezpečáky. U farmy už ty bezpečáky mají smysl, ale není to výhra, je na zvážení daného hráče, jestli chce investovat nebo ne. U komunisty nebo technokracie hrají v obraně země podststně vyšší váhu.


Atlantik


BS určitě, ale když příjde na lámání, tak ti to stejně moc nepomůže.


Vojácí a agenti u roba asi stejně, jako např. u dikty nebo repky. Tj. není to to hlavní u té vlády.


Robo je silné, že není cca rozdíl mezi tím, jestli farmit nebo válčit 0. Vždy to můžeš rychle otočit.


Čím je podle tebe způsobeno, že v TOP 40 má Robokracie druhou nejvyšší účast, ale počtem výher je až pátá? Poslední výhra je navíc více než 4 roky stará.


M4S3R


Myslím, že hlavní důvod je právě děravá rozvědka. Když jde o win, bouračky mechů jsou nejjednodušší možnost, jak to ovlivnit. Naopak častá účast v top40 je dána tím, že vydotit robo na poslední chvíli je díky skvělé produkci celkem jednoduché. Stále častěji se dnes hraje odehrávka posledních 140 kol až na úplném konci věku s produkcí v jednotkách a robu toto svědčí.


FARR FARR AWAYY


Jak jsem psal, robokracie čistě na energii v dnešním WG nemá smysl. A každá vláda farmící na techniku/vojáky má svůj strop, který ji zastaví. Obvykle je to kolem 10-12M prestiže, což je dostatečné na top20, ale nedostatečné na top1. A udělat v současném webku 50k km robo sice není nemožné, ale odehrát s ním 2-3 odehry už nemožné je, takže proto. V mezihře hledání limitů je to ale jiná písnička, řekl bych...


JohnnyLamka


Robokracie není farma. Robokracie je zřízení, které dokáže sundat kteroukoliv farmu v TOPce. Má ohromný potenciál, který narůstá s nabíraným územím a počtem vyrobených dílů dokáže smazat kdejaký bonus farmy :-). Tohle zřejmě odpovídá na obě otázky. Účasti v TOP 40 jsou logické, protože spousta zemí s nabranou hlínou vyleze presem opravdu vysoko.


Poslední výhra je více než 4 roky stará? To mě ani nepřekvapuje, protože tato vláda má velmi slabou obranu. Pokud někdo přijde, tak ji sundá přes vojáky a rozvědku opravdu jednodušše. Chápu to tedy tak, že poslední výhra byla velmi dobře načasovaná odehra bez povšimnutí a nebo domluvená.


nezbedny bohus


Robokracie to má strašně snadné vyhoupnout se na 8m prestiže, stačí nabrat hlínu na 20k+ a dotnout pár set kol. Produkčně je strašně silná, ale narozdíl od konkurence si nemůže dovolit ten luxus tolik pracovat s trhem v době, kdy konkurence investuje do komodit a nemusí platit tak vysoké žoldy za armádu. Neříkám, že robo nemůže investovat, ale v době, kdy má robo prostor farmit, tak trh je většinou v úpadku, ceny jídla, ene a techů padají.


Atlantik


Nevím, hrajou to samé lampy 2 a s klasickým robem na techniku nedáš cca +15M. 0


Podařila se ti někdy 30k+ km2 Robokracie? Jaký preferuješ její závěr (případně jaký bys preferoval)?


M4S3R


Jako první se mi vybaví můj pokus v dávných dobách o (tehdy první) h14+top40. Po dodělání hodnosti s robem jsem nasvačil hlínu a zkusil to dotnout, ale úplně jsem se vybodl na SDI a poslední den věku na mě nalítalo hodně nuklí. Myslím, že se mi v archívu zobrazily všechny obrázky výbuchů a některé i několikrát. :-D


Mnou preferovaný závěr s robem je sundaní top1 země nebo ali v klasické válce. :-)


FARR FARR AWAYY


Ano. Samozřejmě bych preferoval, kdybych na té hlíně i dohrál věk a pokud možno ty budovy nemusel zastavovat víckrát. Jinak bych ji měl zastavenou čistě na továrny/voj. základny, měl bych 14H a 22 222 222 prestiž.


JohnnyLamka


Myslím si, že jsem měl jeden věk 31k+ km2. Odpovídalo to 113 000+ vyrobených dílů/kolo. Jasně, tahle produkce je super a pokud trh drží rozumné ceny mechů, dá se na tom vydělat spousta peněz. Musíte ale samozřejmě počítat s tím, že i spoustu peněz zaplatíte. Jak za žoldy, tak za energii.


Mít tuhle rozlohu je samo o sobě už dost "o hubu", protože jste spoustě zemím na očích a brousí si na vás zuby. U robokrata o to víc, protože znají vaše největší slabiny. Myslím si, že kdybych i minulý věk překročil 30k+, tak bychom dostali od někoho war a neudělal bych ani TOP 40.


Závěr věku je náročný ohledně vysokých výdajů. Člověk si musí spočítat z aktuálních cen přibližné zisky výroba/výdaje. Ke konci věku se vyplácí kupovat už levné techy obchodu a hustoty k alespoň malému snížení nákladů na žoldy. Podotýkám, že bez ekonoma a ali bonusu bych ty žoldy s touhle rozlohou určitě neuživil. Nejlepší je, když ještě přijde UFO s 50M$ a 50M$ z ali banky k pokrytí alespoň části kol při odehře. Jen pro představu, na konci věku jsem platil za žoldy 1,6M$ a 450k$ za energii, což je -2M$ za kolo a výrobou vydělal 2,4M$ (včetně super PC), takže ten potenciál z toho vymáčknout ještě víc byl opravdu minimální.


Závěr věku bych tedy preferoval s co nejvíce penězi v záloze a možnost odehrát poslední kola co nejrychleji s tím, že překvapíte.


nezbedny bohus


Dokonce se mi podařila robokracie na 46k hlíny. Produkce, pokud si dobře pamatuji, byla přes 12000 mechů :-) a držím druhé místo v top medailich za produkci dílů.


Wg hraji kvůli kolektivu, spoustu hráčů považuji za své přátele, proto se dohromady domluvíme, co bude pro alianci nejlepší - aliwin, sólo win, někoho sundat. Není to rozhodnutí jednotlivce.


Atlantik


Jo podařila, ale útoky mimo war jsou zlo 2. Pokud nemáš jasný cíl, robo jedeš do konce klidně na hraně nachystanej na sundávačku a přitom to můžeš i vyhrát. 0


Kdybys mohl jednu zápornou vlastnost Robokracie odstranit, která by to byla a jak by podle tebe ovlivnila její hru?


M4S3R


Kdyby šlo robo udělat už od prvního dne věku, byla by to dobrá divočina :-). Asi by docházelo k velkým únikům a třeba i další zvýšení rekordní prestiže. A mohly by vznikat hodně zajímavé nové strategie.


FARR FARR AWAYY


Odstranil bych -30% na produkci jídla. Zkusil bych si robokracii na jídlo, zjistil bych, že stejně nemohu mít Farmáře, budou mi mutovat kytky a nemá to cenu. Změna by tím pádem neměla na hru žádný vliv.


JohnnyLamka


Tohle je poměrně obtížná otázka. Záporných vlastností, které bych odstranil, by bylo víc. Pokud bych měl ale přece jednu vybrat, tak bych zrušil postih -30 % obyvatel. Při velkém presu by chybějící obyvatelé zvládli pokrýt větší část žoldů a potenciál země by nabral jiných rozměrů. :-)


nezbedny bohus


Robo je jediná země, kterou sundají dvě pasivky bez toho, aniž by sundali pacák. Obrana partyzánských útoků je neuvěřitelně slabá, chtělo by to posílit. Vliv na hru by to mělo takový, že by se hráči pokusili zkusit zafarmit větší prestiž s robokracii.


Také jsem nervózní z nastupující novinky, kdy efekt ekonomických generálů bude mít od 6. hodnosti kvadratický efekt. Tahle novinka pomůže jiným zřízením se produkčně přiblížit k robokracii, ale robo prakticky nemá prostor toho využít. Jestli to tak chtějí mít, tak bych omezil dotaci generálů - ať se na ten vyšší lvl dostanou poctivou pílí a nikoliv dotací 100 kol.


A taky bych dal stejný efekt aliančního pokroku Automatizace zbrojního průmyslu pro všechny, ať si robo zachová stále dominantní postavení v odvětví produkce dílů. :-?


Atlantik


Třeba poloviční expení genů 2, to mě vždycky štve. 2


Na kterou vládu se můžete těšit příště?

Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:


  1. Na jaké nejvyšší rozloze se Vám povedla revoluce na Robokracii? Jak Vám dopadl daný věk?
  2. Kdybyste mohli jednu zápornou vlastnost Robokracie odstranit, která by to byla a jak by podle Vás ovlivnila její hru?
  3. Je Robokracie Vaše oblíbená vláda? Máte chuť si jej na základě článku zahrát?

V příštím článku se podíváme na vládu Technokracie. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu.


Pošta MAFline (redaktor)

zobrazit komentáře