WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.
Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG
Fundamentalismus pod lupou |
||
Tento článek byl publikován 12:30, 01.08.2023 hráčem MAFline(#171918) ke 166. věku. Byl již přečten 503x, 5 komentářů, průměrná známka 1.1 |
||
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Fundamentalismus. | ||
Nezastupitelný člen každé alianceFundamentalismus ve farmení příliš nevyniká. Na kontě má pouze jedinou výhru (v 55. věku se to podařilo hráči Gxx, shrnutí zde) a ve výsledcích TOP 40 se za ní krčí jenom Diktatura s Anarchií. Co se jí ale upřít nedá je její vojenská síla, která z ní dělá nepostradatelnou vládu každé aliance. Vždyť se také dlouhodobě jedná o nejhranější vládu v celé hře. Kasárny ve Fundamentalismu produkují s bonusem +20 % a každá Elektrárna vyrábí paušálně 0,8 MWh energie. 20 % je i sleva na nákup Vojáků na Domácím trhu. Vojenské základny mají zvýhodnění maximálního efektu o 50 % a prozkoumanost vesmíru stoupá paušálně také o něco rychleji. Teroristické operace rozvědky mají o 1 nižší náročnost, na žoldech ušetří 25 %, společně s Diktaturou může po vynalezení pokroku AntiOSN prodávat drogy a jako vůbec jediná může vynaleznout pokrok Svatá válka. Zábavní střediska zaručují vyšší spokojenost, než je tomu u ostatních vlád (výjma Demokracie) a alianční bonus snižuje ostatním zemím jejich žoldy. Velkým mínusem je nižší efekt všech technologií o 25 %, což je ostatně jedním z důvodů, proč se vládě ve farmení tolik nedaří. Fundamentalismus je díky bezkonkurečním sabotážím a velké výrobě vojáků skvělou válečnou vládou, bez které se aliance neobejde. Komunismus s aliančním pokrokem Guerillové války jeho partyzánský monopol naboural, avšak ekonomika i alianční bonus stále hraje spíše pro něj a ne nadarmo je to právě Ta vláda, kterou hráči upřednostňují napříč celým WG světem. Nejvyšší dosažená prestiž: 21 391 240 Hráč Gxx v 55. věku. Počet výher: 1 8. místo mezi vládami (společně s Diktaturou). Počet umístění v TOP40: 134 8. místo mezi vládami. Nejlepší umístění v posledním věku: 47. Hráč .Sp3ct4t0R. s prestiží 6 187 398. Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 7x Hráč StillDeadCZ. Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?Za veterány nám svou troškou do mlýna přispěl hráč Topisek. Podíváme-li se na nejprestižnější Fundamentalismy historie, jejich autoři už povětšinou nehrají. Stále aktivní je ale hráč Degee, který navíc poměrně nedávno ve 155. věku zahrál 7. historicky nejvyšší prestiž (10 382 218) s touto vládou. Nikdo se v TOP 40 neumístil s Fundamentalismem vícekrát, než hráč StillDeadCZ. I on se s námi podělil o svůj pohled. Ačkoli v TOP 40 u něj žádné umístění s Fundamentalismem nenajdeme, je hráč 2xcl. skvělým válečníkem, chopí-li se této vlády. Ve 147. věku, kdy se podařilo alianci [M] dosáhnout se všemi deseti zeměmi 14. hodnosti, byl právě on jedním ze dvou Fundamentalistů (tím druhým byl hráč Tomino Gerino). Posledním do party je hráč rybka es átras. Ten se sice v TOP 40 umístil s Fundamentalismem "jen" 3x, avšak dlouhodobě nás o svých kvalitách přesvědčuje okupováním předních příček v produkci vojáků právě s touto vládou. V historických medailích mu patří 7. příčka v produkci vojáků, 6. v Partyzánském útoku a 8. ve Vniknutí do bunkrů. Ovšem to byl jen výčet medailí relativně souvisejících s Fundamentalismem. Celkově totiž tento hráč drží aktuálně neuvěřitelných 16 historických TOP medailí. Je také rekordmanem v počtu stříbrných pozic napříč celým WG, neboť již 4x se před ním po skončení věku nacházela pouze jediná země. Sluší se dodat, že tento primát drží společně s hráčem Avgeropoulos. Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?Topisek Fundamentalismus se hodí v podstatě do každé aliance (asi kromě pasivní, ale i tam se dá), ať už válečně nebo na závěrečný pres. Jednak kvůli svému ali bonusu, který je klíčový a zadruhé díky síle v rozvědce. Jsou v podstatě dvě čistá zřízení na vojáky - fund a komo, kdy fund obecně převládá jako vojáčková vláda v alianci. Osobně ji volím, pokud chci nenáročné hraní, kdy budu užitečný pro aliancí a vím, že budu relativně aktivní, abych mohl pomoci kdy bude potřeba. Degee Funda se dá hrát kdykoliv za jakýchkoliv podmínek. Osobně hraju fundu dle potřeb aliance, má volba je to tehdy, pokud vím, že nebudu mít daný věk moc času, protože prodat drogy a odehrát party je rychlá věc. Asi bych fundu nevolil úplně pro strategii na win věku. Zkoušel jsem to, není to špatné, ale produkcí komodit zaostává. Speciální případ je funda s přechodem na farmící zřízení. Dá se jít dobře pro utopku nebo technokrata. Osobně technofarmu rozjíždím většinou z fundy, protože partama poskládám generály snadno a rychle. StillDeadCZ Fundamentalismus bych zvolil vždy, když se skládá nějaká válečná aliance, tak na výpomoc s rozvědkou. Nezvolil bych si jej, když bych měl mít od začátku věku pacifismus. 2xcl. Fundamentalismus je univerzalna vlada, ktoru by som volil ci uz v pripade, ze sa rozhodnem expit / sundavat alebo farmit, kedy je vhodna ako startovacia vlada pre utopiu. Naopak nevolil by som ju ako celovekovu farmu. rybka es átras Všeobecne platí, že najlepšie a najlahšie sa mi hrá Fundamentalizmus, preto u mňa vyniká a dovolím si tvrdiť, že ho viem hrať. Naopak najmenej obľúbenou vládou je u mňa Demokracie, je valečná slabá, každý sa do nej hravo obúva a to ja rád nemám. Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.Topisek OSko pro farm i válečnou zemi, pro farmu pak stavitel, popul, ekonom a dobytek, s tím, že špion může být klíďo místo ekonoma, který se po náběru dá místo dobytka nebo jako 4. gen. Stavitel je jasný, popul je důležitý na kliknutí kulturáku a přiblížení se k utopce, dobytek na náběr landu, špion na krádeže/obranu rozvědky a eko na závěrečnou ekonomiku. Co se týče válečného fundy, pak kromě OSka záleží, jestli jdu sundávat nebo na konci farmit prestiž. Stavitel, zbrojař, špion a ekonom/popul, případně dobytek, se hodí v obou případech. Rozdíl je pak ve 4. genovi, když jdu sundávat, tak nácek/stratég. Když na prestiž, tak chybějící eko gen a dobytek třeba. Obecně dávám éčka na H5 s tím, že často mi jedno výjde přes normály na H6, ale není problém dát obě éčka na H6, když se geni skládají dobře. Degee Zrovna tady si nemyslím, že je moc rozdíl v generálech pro farmu a válečnou zemi. Základ je osko a dva eko geni (ekonom+špion, stavitel+populista) - případně zbrojař. Osobně hraju špiona s ekonomem, pokud je to možné, protože je to za mě pro fundu nejdůležitější eko generál. Snažím se tahat eka na H6, dost to pomáhá, ekonom H6+ je nutnost pro velkou farmu. Čtvrtého gena lze doplnit pro válečné země učkem (pokud vím, že chci sundávat nebo se chci pokusit o medaili) nebo se hodí dobyvatel/nácek/zbrojař. U farem je to dle produkčního zaměření, ale tam bych asi ani nepotřeboval řešit čtvrtého generála. Farmit přes vojáky není moc výhodné a jako late farma s pacifismem nedobývám hlínu. StillDeadCZ Farma: ochránce/stratég, populista/ekonom, stavitel/dobyvatel, špion/zbrojař. Ochráce národa/stratég je základ ať se hrnou XP z obrany a pro silnou taktickou obranu. U eko generálů už záleží jak se to skládá, tam je populista/ekonom nejdůležitější pro dobrou ekonomiku. Útočný: nacionalista/stratég, zbrojař/dobyvatel, stavitel/špion, ochránce/stratég. Nacionalista se stratégem je ideální na proražení nepřátelské obrany i v pozdější fázi věku. 2xcl. Valecna zem:
1) Spion/zbrojar – za mna zaklad Co sa tyka priority, tak kedysi som dbal na to aby, som mal co najskor hotove Eka, ale posledne veky tam kludne zlozim prve OSko a hram to viac na farmu. Ono sa to potom uz expi samo a Eka viem vzdy doexpit na nejakych pasivkach. Pre farmu: Namiesto Zbrojara Ekonom. rybka es átras Pri farmení jednoznačne treba mať poriadne Očko, to je základ, takže ochránce/stratég je nutnosť za každú cenu. U farmy je nutnosťou mať staviteľa a keď nechce mať veľké žoldy, tak aj ekonoma. Ja osobne preferujem farmenie na techy, takže nasleduje technolog a populista. Na 9. hodnosti naháňam aj 4. generála a tým je určite špion. Podľa priority sa to snažím mať do H9 v tomto zložení: Osko, stavitel/ekonom/populista a to či mi príde technolog alebo špion je mi prakticky jedno, lebo farmu hrám vždy aspoň s H9 a to zvyšné Ečko potom naháňam. Pri valečnej zemi sa snažím hrať hodnosti a mať vymaxované bonusy, preto pri funde hrám s týmito genami: Ochrance/strateg preferujem mať hneď medzi prvými genarálmi na úkor stratéga/nácka, ktorého vždy robím ako 4. gena (výnimka ked sa zloží hneď sám), kedže cez vojaky sa expí veľmi dobre a ľahšie. Ďalej nasleduje zbrojar/staviteľ a za ním špion/populista. Popiš odehrávání mezi 100. a 500. kolem.Topisek Obecně záleží, jestli chci hrát fund-utop farmu nebo válečně. Když jedu válečně, tak ideálně před začátkem válek kliknout vojenský stát, pak expit a drogovat, dokud nedám H6 a kliknu svatou válku a následně až doklikám většinu chybějících pokroků, ať mám svatou co nejlevnější. Maximálně vojenskou akademii si kliknu po vojenském státě, případně teroristickou organizaci, když jsem nahoře. V případě fund-utop v podstatě opak. Vojenský stát neklikám, kliknu genom hned co klesne, zase expím a droguju co to jde až do svaté války, po které opět naklikám ostatní pokroky. Když jde vše dobře, tak si za drogy hodím i mafii, klidně před svatou válkou. Expím éčka, stavím kasárny, základny a zábavky, případně je fajn mít nějaké elektrárny podle ceny ene. Klíčové je od začátku držet dostatek techů vesmíru. Pětinásobek rozlohy je později fajn, ale držet do 500. kola tolik techů je hard. Nějak okolo trojnásobku je dobrý základ. Degee Jedna cesta je jít si pro rychlý mrak, tedy nasvačit co nejvíc hlíny, zastavit to kasárnama a přes prodej vojáků si dojít pro mrakodrap. Zrovna tento věk byla cena vojáků tak příznivá, že to nebylo vůbec obtížné. Klasická odehra je prodej drog a party. První část věku nelezu hlínou nahoru a pěkně odspoda partím, průběžně pokrokuju z peněz za drogy a snažím se poskládat generály, dokud cíle nemají obranu. Protože se snažím držet agenty hned od začátku, tak infuju cíle ve válce pro ostatní hráče. Z budov držím hodně základen kvůli vysokému efektu, stavím kasárny a z elektráren tolik, abych byl něco málo v plusu s energií. Jídlo většinou pokrejou zisky z daní a tak nemusím před odehrou prodávat. StillDeadCZ Vynaleznout základní pokroky a vycvičit si generálské dvojice. 2xcl. Prvu odohru mimo prot zvyknem este kolonizovat ako anarchia, je to pohodlne a clovek zas tolko nestrati. 300-500 kolo je v znameni doberania hliny a pokrokov – anti osn, vojensky stat, akademia. rybka es átras Najmenej obľúbená časť hry u väčšiny hráčov, za mňa určite . Pre mňa je dôležitý začiatok to znamená po odohraní protekcie nájsť easy cieľ na par dobyvakov, postaviť veľa kasarni, nech je velka výroba a snažiť sa nájsť takú war, kde už farmy sú hore 250-300k presa, ideálne vychytať war, kde ide niekto po Mko a ma dostatočne veľa vojakov nato, aby sa dalo partiť za luxusne xp. Luxusné je za mňa všetko nad 4000xp, toto keď sa podarí a naskáču generálovia, ide to ako po masle. Pokrokami sa nejak nezapodievam, samozrejme klikám hned Antiosn a kupujem 150-300 agentov, aby som mohol drogovať a mal cash, nasleduje vojenský stat, potom zemedelstvi, hustota zaludneni, mafiu z drogovania. Pokiaľ nejdem klikať mechy, neklikam ani automatizace, to riešim až neskôr. Za 500 kol sa da krasne vyexpiť a mať aj všetkych troch generalov. Keď sa podarí niektorí zložiť podľa predstáv, je to obrovská výhoda. Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Fundamentalismus a proč?Topisek Myslím, že většina kvalitnějších hráčů zahraje dobrou fundu. Funda je na wg většinou podpůrná vláda, takže je to o tom být aktivní. Když někdo potřebuje inf/epky/part, tak to z telefonu kliknu skoro kdykoliv. Pokud chci mít mocnou fundu, pak je k předchozímu klíčové jet na ufo, využívat rozvědku a držet bonus. Co se týče farmy na utopku, opět je těch expertů plno, ale jedna hvězda mezi nimi září - ListerD1. Degee Určitě je mnoho výborných hráčů, co zvládnou fundamentalismus bravurně, ale já se zaměřím na osobní zkušenost. Za mě je expert 4saken. Bonus, který dokáže na fundě postavit, je ohromující a to jak obranný, tak i útočný. Dále mě napadá, že pěknou velkou fundu dokáže postavit StillDeadCZ, který většinou končí poslední týden věku s fundou kolem 20k hlíny a 5-6M prestiže připravený někoho sundat. StillDeadCZ Co si pamatuju, hráč gorbatčov byl vždy přeborník na fundamentalisty. Hrál ho teda často s převratem na utopii, vždy rychle udělal generálské dvojice, vynalezl fůzní elektrárny a po nabrání kilometrů dal převrat na utopii a bojoval o přední místa v tabulkách. 2xcl. Na fundu sa dost tazko hladaju mena, kedze vela ludi ju hra ako druhu vladu k zemi na techniku a vo farmeni moc nevynika. Ale za mna teda napriklad Rybka (rybka es átras) ju hra casto s prechodom na utop, dalsi kto ma napadne je Nezbedny Bohus, ktory s nou hlavne v zaciatkoch veku dokaze zazraky (pak vzdy neskor zacne padat), Atlantik na toho je spolah a samozrejme moja malickost, fundu hram snad kazdy druhy vek. rybka es átras Keď pozerám spätne a spomínam na hráčov, ktorých som videl hrať, mať stále dobré výsledky (hodnosť, bonus, preso, hlina), tak ma napadá pár mien. S niektorými mávam alebo som aj mával spoje. Gorbatčov, Atlantik, 2xcl., MaximusBuchymus, Zorg, Uaah, ridgeback. Jak využíváš u Fundamentalismu Laboratoře a Elektrárny? U Elektráren případně uveď i vhodnou úroveň zatechování.Topisek Elektrárny většinou abych pokryl vlastní spotřebu, zvlášť, když je cena ene nahoře. Labky z pohodlnosti nechávám co dobyji a maximálně v pozdější hře přestavím do kasáren. Zatechovani elektráren v tomhle případě extra neřeším. Fund na fúze je sólo kapitola, tam těch elektráren postupem věku přidávám a vyprodukovanou energii využívám na syslení ke kliknutí fúzí a pochopitelně i míru zatechování postupně zvedám, kdy s kliknutim fúzí je ideální být okolo 10-20 % pod maximem, po náběru a při farmení pak někde kolem 3 % pod maximem. Degee Pokud se nebudeme bavit o farmě na ene, kde je to zatechování energetiky prim, tak techy nedržím. Hraju svatou válku a ta ty techy likviduje, takže mi přijde kontraproduktivní držet energetiku. Mám vždy elektrárny jen tak, abych pokryl spotřebu a pokrýt to paušálem není žádný problém. Labky stavím na začátku, ale v průběhu věku vlastně nikdy, na druhou stranu laby nebourám. Produkuji kolem 100 techů/kolo a většinou přes loupežné útoky nebo rozvědku získávám technologie, které potřebuji. StillDeadCZ Od začátku věku držím +- 1000 laboratoří, ať je aspoň na základní pokroky a není fundamentalista bez vojenských bonusů. Elektrárny v závislosti na ceně energii, ale vždy držím aspoň 1000-2000 budov elektráren. Vládě se pak hodí peníze na zástavbu budov. 2xcl. Labky v podstate len tie co mi ostanu po dobyvakoch, nechce sa mi to burat. V zaciatkoch si ale treba dat pozor nech ich clovek nema viac ako 15 %, aby mu neprisiel technolog. Elektrarne zvyknem do tych 20 %, techy moc neriesim, ene zvyknem brat len ako doplnok k rozpoctu. rybka es átras U Fundy si na prvých kolach držím max 500-600 budov labiek, zvyšné potom prídu samé keď lupakujes alebo dobývaš farmy, takže sa ich stavbou ďalej nezapodievam. Posledných 8-10 dní pred koncom veku ich aj prestavím na kasarne, pretože som dosť zatechovaný a keď aj niesom, techy sa daju za drogovanie/corky lacno kúpiť. Keďže Funda ma sama o sebe efekt na energiu, tak ani techy energetiky nekupujem ani nijak extra nedržím, nechávam len tie čo si nalupim/nadobývam/nakradnem a same pak zmiznú, pretože ich bere svatá valka všeobecne ako hospodarske techy. Elektrárne naopak preferujem držať (15-20 %), pretože si po každej odohre viem vyrobiť 300-400k energie, ktorú keď predám, mam cash nato, aby som mohol kupovať techniku - mechy, bunkre, tanky. Pokiaľ už teda nemám ufo - borgy. Fundamentalismus má bonus do zábavních středisek i efektu vojenských základen. Jak moc tyto budovy využíváš a které oblasti jejich výhod považuješ za nejdůležitější?Topisek Základny i spokojenost jsou jedny z nejvšestranějších bonusů ovlivňující spoustu faktorů, takže je považuji za klíčové. Na funde hrávam okolo 10-12 % zábavek a 16-18 % základen. Nejdůležitější výhody vidim ve vlivu na rozvědku, na válečný bonus a v neposlední řadě na fajn ekonomiku země. Degee Základny zvedají válečný bonus a efekt vojenských technologií, zejména kvůli vesmíru tedy držím nadprůměr základen. Snažím se držet alespoň 16 %, čím více, tím lépe. Střediska a vůbec spokojenost u fundy je významný faktor. Zvedá produkci, sílu rozvědky i válečný bonus, navíc držet větší spokojenost s popíkem v kombinaci s vysokým efektem zábavek a nízkou nespokojeností za válčení není problém. Středisek stavím kolem 10-12 %, ale opět čím víc, tím lépe. StillDeadCZ Stavím zábavní střediska 9 % budov a vojenské základny 16 %. Důležité jsou jak zábavní střediska na silnou spokojenost a silný taktický bonus, tak vojenské základny na silné bonusy země. 2xcl. Vojenske berem u fundu ako zaklad vojenskeho bonusu hlavne v prvych tyzdnoch veku, na druhej strane vie o ne clovek rychlo prist. Co sa tyka zabavnych stredisk, snazim sa v kombinacii so zakladnami neprekrocit 25 % rozlohy. rybka es átras Pri válečnej funde až tak moc na zábavné strediská netlačím, držím 5-8 % max, keď mám aj popíka to stačí a ten bonus to vylepšuje za mňa dostatočne. Základne držím 16 % permanetne, spolu s veľkým množstom techov vesmíru, aby som čím skôr našiel mimákov . Veľa základní a dobrý bonus na spoko = veľký bonus a veľká výhoda či už do U alebo do O. Teroristická organizace vs Mafie? Využíváš prodej drog systematicky, příležitostně a nebo vůbec?Topisek Jak řekl jeden moudrý Ukrajinec, mafie na funde je na kick z ali. Mafii na fundu klikám jen v případě, že opravdu systematicky využívám rozvědku na krádeže a jdu farmit pres utopku. Válečná funda je primárně podpůrné zřízení a rozšíření epidemií je jedna z nejsilnějších akcí rozvědky, která je i brána v rámci takzvaných klasických pravidel. Drogy používám pochopitelně jen příležitostně. Na začátku vždy pravidelně, ale s postupem času stále méně, abych mohl věnovat akce rozvědky kolegům v alianci, i když občas je těžké se udržet, pokud člověk najde super cíl. Degee Tohle speciálně pro nejmenovaného spoluhráče, on bude vědět ... Vždycky terorky! Prokousat se naexpenou farmou je složité a epidemie jsou jedna z nejlepších cest, jak takový cíl načnout. Ano, jako bezalianční funda minulý věk jsem hrál mafii, ale to bylo kvůli tomu, abych byl soběstačný a měl těch 5 opek navíc. V běžné alianci jsou ale ty epky potřeba a tomu se mafie nevyrovná. Fundou nehladím a když jde do tuhého, vyplatí se více saboty. Drogy používám celkem systematicky, prodávám před každou odehrou nebo v průběhu dne. Pokud kontroluji země a nejsem vysvačený, tak zkouším prodávat pár akcí, abych zbytečně nenechal padat akce rozvědky. Myslím si, že zejména v první polovině věku je to silná zbraň fundamentalismu. StillDeadCZ Teroristická organizace pro toho, kdo nemá moc čas na krádeže, ale jen přijde, aby posbíral XP a snadno se mu sundávala spokojenost. Mafie pro ty, kdo mají čas na pořádné krádeže technologii a bílení skladů a chtějí víc operací. Prodej drog používám velice často. Dá se tak přijít na hezký peníze do rozpočtu i s pár agenty. 2xcl. V 90 % terorku kvoli epidemii, drogy hlavne v prvej polke veku, potom uz skrz protidrogovu je to nie vzdy rentabilne. rybka es átras Mafia, jednoznačne, mám rad prehľad v hre, robím veľa infov, drogujem - čorkujem, to je moje . Jakou bys doporučil strategii k dosažení co nejvyšší konečné prestiže s kompletním či částečným využitím Fundamentalismu?Topisek Jednoznačně přes fúze, ať už s revolucí na utopku nebo bez. Jen ta produkce energie fund vs utop je znatelně nižší u fundy. Degee Už jsem to nakousl, začátek za fundu je jednoduchý pro poskládání genů, takže velkou farmu tahám většinou z fundy. Po složení generálů naexpím eko generály tak, aby po přechodu a srážce expů byly na H5. Potom se většinou snažím nabrat nějakou hlínu a udělat revoluci. Čistě funda na nejvyšší prestiž je za mě jednoznačně přes energii. Začátek expící, po složení a naexpení genů (ekonom H6 nutnost) nabrat hlínu pokud se podaří a nahodit pacák. Pak už jen vyřešit fúze a s hlínou kolem 20k+ by z toho měl být pěkný výsledek. Tahá se to dobře, žoldy jsou snížené o 70 %, to jiná vláda prostě nemá. Produkce není špatná, komárovi se to samozřejmě nevyrovná. StillDeadCZ Určitě se od začátku věku zaměřit na pokroky a udělat si generálské dvojice. Fundamentalismus se produkcí vojáků dostává nahoru ke konci těžko, takže se spíše zaměřit na kombinovanou produkci a později přestavět čistě na elektrárny, nejlépe si vynaleznout pokrok fúzní elektrárny, nabrat kilometry a zabetonovat zemi. 2xcl. Zamerat sa na ene a fuzky, optimalne s prechodom na utop. rybka es átras Začiatok válečne, rýchlo spraviť potrebné geny, dbať na vesmír, aby došlo ufo, čorkovať, hľadať ciele na drogy. Sám to nedáš, musíš mať pomoc či už parťakov v ali alebo obetuješ vlastné zeme na "čubky" zeme. Je tam sled viacerých udalosti, ktoré ked nejdu do seba, nespravis nic. Hrať Funda ako farmu cez vojaky, to na win asi nespraví nikto. Skúšal som pár krát hrať kombo kasarne/energie, keď máš Ečka na 6. lvl a očko na 8. lvl. Dá sa brániť, aj slušne preso zbierať, nato však treba mať 20k idealne 25k+ hliny, k tomu ufo borgy. Následne sa dá uhrať pekné preso. Počet Fundamentalistů vs Komunistů posledních dochovaných statistik je následující: 331/126, 420/147, 396/134. Proč myslíš, že stále vede Fundamentalismus s takovým náskokem, ikdyž má Komunismus k dispozici pokrok Guerillové války?Topisek Podle mě je to vcelku jednoduché. Fundamentalismus je pohodlnější na odehrávání díky lepší ekonomice, vyššímu základnímu bonusu a nižší náročnosti sabotážních akcí rozvědky, klíčové právě pro šíření epidemií, saboty atd. Komunismus vyžaduje mnohem více péče, ať už kliknutí senzorů nebo využití rozvědky na maximum, kdy s fundou stačí sem tam ve válce prodat drogy a něco si přivydělat, s komem musím cíle na krádeže aktivně hledat. Pro obě vlády je klíčové ufo a borgové. Degee Fundamentalismus je snadnější, komár trpí, než se dostane na tu H5 pro gorily, ekonomicky je na tom lépe funda, navíc jsou tu ty drogy. Komár má s gorilama postih na ene, takže se nevyplatí její produkce. Funda je nenáročné zřízení pro hráče, co nemají tolik času. I s menší snahou se dá funda zahrát dobře. Na komára je potřeba více času a supportu z aliance. StillDeadCZ Myslím, že Fundamentalista jak má mnohem silnější obrané i útočné bonusy, když má člověk dobře sladěný efekt za technologie sílu zbraní, vojenské základny, zábavní střediska, generála, tak na každou operaci sundání silnější země je ideální vláda. Komunista sice má lepší produkci vojáků nebo silnější rozvědku, ale kvůli špatným válečným bonusům nemá tak jednoduché sundat větší zemi. 2xcl. Funda je ovela jednoduchsi na hranie hlavne v skorsich fazach veku. Vela takisto urobi moznost predavat drogy, pokrok svata valka a bonus za voj. zakladne a zabavna strediska. Navyse na to aby si dakoho presiel partikom zvacsa nepotrebujes ani gencla. rybka es átras Funda ako taká ma velku výhodu oproti Komunizmu v tom, že ja taká silná odjakživa. Komunista len posledné veky a veľa ľudí mu neprišlo na chuť. Ja túto vládu nemám rad. Funda ma oveľa lepšiu ekonomiku, ma výhodu drogovania, silná rozviedka je tak či tak, keď mas dobre spoje a veľa agentov, takže za mna jednoznacne Fund. Kom je navyše papier do obrany čo sa o Funde povedať nedá. 14. hodnosti dosahují většinou vlády zaměřené na Továrny. Je možná hrát efektivně Fundamentalismus na Továrny? Jak bys postupoval, pokud by byla tvým cílem 14. hodnost s touto vládou?Topisek Nikdy jsem s fundou na H14 nehrál, ale ten postup tam vidím stejný, jako u válečního fundy, jen se změní pozice z podpory na hlavní zemi, která případnou podporu dostává od aliance. Klíčová je pochopitelně aktivita a výběr válek/cílů a opět rush ufa. Plus v malé/střední alianci je kliknutí H14 lehčí. než ve velké. Fundu na tovky jsem nehrál, ale párkrát jsem viděl nějaký pokus o to. Hratelné to je jako vše, když tomu člověk dá čas, ale považuji to spíše za srandu, pokud chci zkusit změnu. Svatá válka ničí relativně dost techů, hůře se drží agenti, využívá rozvědka, ale ten základní bonus je pořád fajn jak dopředu, tak dozadu. Jen bych doporučil jet účko v první trojce, jako u většiny zřízení na techniku . Degee Zrovna minulý věk jsem nad tím přemýšlel a mám to ještě v hlavě. Jakmile člověk chytne borgy (pokud nejedeš na fúze, tak je to hlavní cíl fundy), tak je možné přestavit do továren a zrušit svatou válku. V takovém případě je potřeba zbrojař a zatechovat automatizaci. Přes party si nemyslím, že je reálné udělat H14, protože je potřeba držet hodně vojáků a to vždy někdo zmechuje. Minulý věk jsem dal H13 a kousek čistě přes party a bylo znát, že v late game je to s expama horší. Takže cesta za H14 by byla expit přes vojáky, chytnout borgy a přestavit do továren a domechovat to. StillDeadCZ Asi bych zkusil ty továrny, co nejdřív kliknout pokrok produkce mechů, sehnat zbrojaře, ať je lepší produkce z továren a mechovat jak o život. 2xcl. Mozne hrat fundu na tovarne samozrejme je, ale rozhodne to nie je efektivne. H14 urcite focus na UFO, lebo bez borgov je to velmi narocna uloha. rybka es átras Hrať fundu na mechy som skúšal max 3x, už ani nepamatam kedy poriadne. Nejde mi to k tejto vlade. Ked s fundom dávam mechy, tak len vtedy keď mám borgy aj to len ako doplnkové utoky na zeme, ktoré samé o sebe majú minimum mechov a sú z toho xp. S fundom som zatiaľ dal H14 len raz, ale vtedy som veľa xp pozbieral z obrany, skrz to, že mi kamoši pomohli hospami, aby som jednak ja sám mal väčšie xp z utokov na veľké zeme a keď ma sundali, tak boli aj poriadne xp z O. Na kterou vládu se můžete těšit příště?Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:
V příštím článku se podíváme na vládu Komunismus. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu. MAFline (redaktor) |