WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.
Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG
Diktatura pod lupou |
||
Tento článek byl publikován 08:06, 24.04.2023 hráčem MAFline(#171918) ke 164. věku. Byl již přečten 653x, 9 komentářů, průměrná známka 1.2 |
||
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Diktatura. | ||
Sem si pro hlínu nechoďCelý tento seriál je zaměřen primárně na farmení a dosažení co nejlepšího konečného výsledku. Avšak v případě Diktatury zkusíme udělat výjimku. Nebylo by totiž úplně fér u nejválečnější vlády hovořit výhradně o farmení, byť na rozdíl od Anarchie jsme již byli svědky jedné výhry a to poměrně nedávno (konkrétně ve 156. věku zvítězil hráč ...SPQR...). Dlouhodobě se jedná o druhou nejčastěji hranou vládu a její místo je ve hře nezastupitelné. Produkční bonus má vláda na vojáky, které produkuje s bonusem +10 %. Její síla je především ve válčení. To podporuje +10% síla armády, +20% síla rozvědky v obraně a pomoc až 3 spojenců při útočení normálními útoky. K tomu všemu může vynaleznout pokrok Fašismus, který útočnou sílu ještě zvýší a zisky z normálních útoků vyšvihne do obřích rozměrů. Mnoho aliancí se bez ní neobejde, neboť aliančním bonusem zvyšuje všem členům sílu armády. Útočná síla je vykoupena drobnými negativy. Technologie produkuje s mínusem 20 % a nemůže je ani, společně s penězi, dotovat. Nakonec ještě Zábavní střediska nezvyšují spokojenost tak dobře, jako u jiných vlád. U spokojenosti ještě chvíli zůstaneme. Ta totiž u Diktatury (stejně jako u Komunismu) ovlivňuje sílu armády jen s poloviční silou. To je plusem, pokud je spokojenost v zemi pod 100 %, avšak mínusem, pokud se vám povede spokojenost přehoupnout přes stejnou hranici. Zdali se jedná o plus či mínus už nechám na vás. V kombinaci s nižším efektem Zábavních středisek se však dá více souhlasit s pozitivním efektem. Zkrátka a dobře, Diktatura je předurčena k válčení. Nižší produkci nahrazuje skvělými zisky z normálních útoků a ostatní se před ní musí mít na pozoru. 14. hodnost u ní každý věk také najdeme a sem tam narazíme i na aliance tvořené výhradně touto vládou. U pasivní aliance je její přítomnost také žádoucí, přesto se stále najdou i takové, které za její absenci platí vysokou daň. Nejvyšší dosažená prestiž: 18 497 382 Hráč Mrkvička777 ve 142. věku. Počet výher: 1 8. místo mezi vládami (společně s Fundamentalismem). Počet umístění v TOP40: 111 9. místo mezi vládami. Nejlepší umístění v posledním věku: 34. Hráč ttrtt s prestiží 7 248 402. Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 5x Hráč Sir Extrem. Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?Jako zástupce veteránů poskytne své stanovisko hráč M4S3R. U něj také najdeme 36. umístění ze 146. věku, když jeho Diktatura zakončila věk s prestiží 7 200 037. Historicky nejvyšší prestiž 18 497 382, nahraná ve 142. věku hráčem Mrkvička777, stačila pouze na druhé místo. Jak je vůbec možné dostat se s Diktaturou na takovou hodnotu? To nám mohou napovědět odpovědi samotného hráče. Ostatně drží také 10. místo ve stejném žebříčku, kdy s prestiží 10 588 929 skončil v 99. věku opět pouze druhý. Před Diktaturou hráče ASA, alias Banlord, je nutné být pořád na pozoru. Najdeme ji u něj každý věk a neutralizovat jej je docela velký oříšek. Ve 158. věku se mu povedl vskutku husarský kousek. Coby Banlord skončil s Diktaturou na 9. místě, prestiží 9 723 596, rozlohou 38 879 km2 a hodností Nepřítel populace (14). Drží 1. a 3. místo v TOP medailích v kategoriích Dobyvačného i Loupeživého útoku, kterých dosáhl jak jinak než s Diktaturou. Byť už pěkně vousaté, tak stále drží hráč Drunk3n 3 záznamy z TOP 40 s Diktaturou. Jeden z jeho záznamů je také dosud 2. nejlepší výsledek, který byl kdy s Diktaturou zahrán (prestiž 12 427 970). I on se s námi podělí o své názory. A nakonec jsme poprosili o vyjádření hráče P3terko, který kromě standardní Diktatury pomáhá čas od času pasivní alianci vymáhat mírnější zacházení (spatřit jsme ho mohli například v alianci WG školy [.:MoD:.]). Že má Diktaturu skutečně rád potvrzuje tento i předešlý věk, neboť v obou případech mají toto státní zřízení hned 3 jeho země. Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?M4S3R Diktatura je jednou ze základních vlád a hrál ji asi každý. Se zavedením aliančních bonusů je aspoň jedna dikta ve velké ali v podstatě povinnost, jinak na tom aliance hodně tratí. Je to vláda, která slouží na odstrašení, protože při současném nastavení webka je pálení hlíny jeden z nejmocnějších a zároveň nejjednodušších nástrojů, jak se ve válce bránit v rámci klasiky. Většinou platí, že čím víc je dobře zahraných diktatur v ali, tím méně aliance dostává válek od jiných ali. Nesmí se to ale přehnat, protože ali plná diktatur ti slušný výsledek neuhraje, na farmu je opravdu slabá. Důležitý je balanc. Mrkvička777 Diktu dávám, když chci dobře expit se zmíněnými zisky z normálů, nebo když chci jet farmu s přechodem třeba na techno. Rychle vyexpit, nabrat hlínu a překlopit. Nevolil bych ji na farmení, ač jsem s ní dal skoro nejvíc. Shodou okolností s ní mám dvě druhá místa, dvě moje nejlepší umsítění. ASA Když chce jít někdo farmit, tak to opravdu není to pravé ořechové. Na druhou stranu jsem v 156. věku pomohl k historicky první výhře hráči ...SPQR..., ale pouze na 11M presa, což je většinou málo. Z pohledu aliance je diktatura základ, víceméně každá ji má. Drunk3n Jsem flexibilní hráč, dokážu se přizpůsobit daným situacím, nedá se stroze napsat volit či nevolit danou vládu. Dikta patří do mého arsenálu vlád mezi přední příčky. Když jsem na postu předsedy aliance, je na mém uvážení zvolit složení aliančních vlád, podle hráčů, zároveň se rozhodnout, jestli bude aliance expit, farmit nebo farmit s pasivkami. Spoluhráči Vám zahrají skvělou alianci, když je správně nasměrujete, musíte prve vědět jejich aktivitu a co je bude bavit hrát, případně vymyslet novou, náročnější herní strategii pro zkušené borce. Dle mého názoru, je úlohou předsedy koordinace, plánování, taktizování, diplomacie, dokončit rozdělané věci a starat se o blahobyt aliance či společenství aliancí. Aliance je tak silná jako je její nejslabší hráč. A společenství aliancí je tak silné jako je její nejslabší aliance, dříve jsem dokázal založit 4 aliance. Hraju diktu, když vím, že v ali nejsou zkušení diktátoři (1-2). Když jsou, raději zvolím fundu či jinou vládu, podle časové možnosti. P3terko Tak táto otázka je u mna asi vcelku jednoduchá voľba, som skôr bojovník ako farmár , takže dikta vždy . Ale samozrejme si rad zahrám aj iné vlády napr repku alebo aj fundu... Ak by som ale mal hrať farmu, tak sa dá samozrejme aj s diktou. Je s ňou celkom pekný naber na km, ale nieje to úplne ono. Vďaka jej ekonomike dostanete vcelku rýchlo stop , takze tam by som skôr v dnešnej dobe volil neaku vládu ako technokracia, pripadne sklopiť po nabere na demokraciu. Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.M4S3R Popíšu případ mé oblíbené dikty, tedy v sundavací ali, případně v ali pasivek. Cílem je ke konci věku (čím dřív, tím samozřejmě líp a člověk si užije více srandy) mít 3 generály na 8. lvlu a h13. První trojici jedu OS, dobyvatel+zbrojař, případně dobyvatel+nácek a stavitel+špion/ekonom, případně stavitel+zbrojař, pokud druhý gen je s náckem. Jako čtvrtého gena volím klasicky nácek+stratég. Musí se využívat výhody diktatury naplno, tzn. hodně svačit (což se musí dopředu vyjasnit v ali, že se bude plnit tato role, protože je to často na úkor spoluhráčů). OSko se vyexpí na 8.lvl jako první, E gen stačí dát na 5.lvl. Čtvrtý U gen se expí jedna radost a pokud je dostatek cílů na svačení, tak se podaří dodělat na 8.lvl i dobytka. Hrát takovou zemi na konci věku je slast a člověk si náramně užije i případné totálky . Územní zisky jsou enormní, stejně jako zisky peněz za výhlazy populačně bohatých zemí. Generálové na farmě budou záležet na komoditě, pokud je to jídlo, tak farmáře na 6. lvl, pokud jednotky, tak zbrojaře, v obou případech v kombu se stavitelem. OSko na 8. je jasné, důležitý bude dobyvatel+nácek, protože když chci farmit s diktou, tak nejspíš chci využít jejich výhod a budu se snažit farmit na velké hlíně. Zbylý čtvrtý gen ekonom v kombu se špionem nebo populistou. Mrkvička777 Válečné - stavitel/zbrojař, OSko, nácek/dobytek a čtvrtej asi nácek/stratég. Farma - záleží, jakej je záměr. Buď diktu do konce nebo s přechodem na něco jiného. Diktu do konce bych jel určitě přes jídlo, tudíž farmář/stavitel, ekonom/špion, OSko a jako čtvrtej asi dobytek/populista, případně to nějak nakombinovat. Ale vždy OSko a 2 eka - s přechodem na jinou vládu podle toho, co bych jel. Většinou technolog na techy. ASA
Řeším to pouze z pohledu válečné země, na druhou stranu je to použitelné i pro farmu. Drunk3n
Expící diktatura:
Nasírací diktatura:
Farmící diktatura: P3terko Hm toto je pre mňa vcelku dôležité a dosť si na to potrpím. Veľa ľudí so mnou možno nebude súhlasiť, ale základ dobrej dikty su generáli. Dikta sama o sebe (aspoň u mňa) sa dostáva do situácii, kedy mám VD kartičky a podobne , takze ak robím neaky cover farm ali, určite siaham po zbrojar/staviteľ, ochranca/strateg a to najdôležitejšie nacek/dobyvatel. Potom už podľa nálady siaham buď nacek/strateg, ale ak je kľudný vek a hodnosť 9 dosiahnem neskoro (a je ťažké vyexpit nacek/strateg, vysoké obrany a podobne), čakám na špióna a využijem radšej jeho schopnosti. Ak ide o čisto bojovú ali, tak tam siaham určite po 4. generálovy N/S. Samozrejme je to o dohode v ali, ale myslím, že keď sa rozdeľuje, že s celej ali máme mať 2x dobytkov v základe, nikto neprotestuje, že si ho beriem ja . A potom je tu samozrejme ta farma . Ak by som ju hral ja, určite by som ju išiel určite cez vesnice, je to určite zaujímavá stratégia. Rozloženie generálov asi taký základ ochranca/strateg, špión/ekonóm, staviteľ/dobyvatel. Popiš odehrávání mezi 100. a 500. kolem.M4S3R Na začátku věku je dikta ve velké výhodě oproti zbytku webka, protože svačení je celkem snadné. Rozjezd musí být přes továrny kvůli fašismu, poté co nejrychleji pokrokovat primárně Skovými pokroky (nejčastějí se volí mafie) a pohlídat si mechy na minimu, aby je člověk rozjížděl s plným zásobníkem kol. Pokud náhodou člověk jede s diktou mrakodrap, tak bych asi volil rush mechy přes feudála s následnou revo na diktu a velkým svačením. Mrkvička777 Nabrat hlínu, rozjet to víc na vojáky, ať se dá co nejdřív Vojenský stát a čekat na kola, než budou levný mechy a vychytat dobrý cíle. ASA To je z pohledu diktatury opravdu nuda - doby, doby, doby. Co nejdříve fašismus, následně voj. stát. Drunk3n
Farmící diktatura: Nad 200k prestiže sledujete trh, aby jídlo šlo nad 15, postupně máte cca 50-60 % farem zastavěno a k tomu zatechování a pomalu farmíte do soboty na M, šikovnější si pomůžou rozvědkou a naloupí si techy. Půjčky na zvednutí techů, odpich země doporučuju, i druhou půjčku doporučuju, když je potřeba dotechovat nebo cca 6 mega na M.
Expící diktatura: P3terko Prvá odohra mimo protekcie zasa záleží na situácii, ale ja poväčšinou odohram ako anarchia ešte 70-80 kol na továrne približne 2k a k tomu 14 % voj. základni a čakám na war. Ďalších 140 kol odohram spôsobom 4-5 dobyvakov podľa toho, aké su ciele. Zoberiem pôžičku, klikám antiosn, fasak a za zvyšok zastávam. Ostane mi 70 kol a tie len odsvacim a km zahodim. Ďalšia odohra a ďalších 140 kol zameriavam sa na svacenie, hlavne fundy, keďže chcem ďalšiu odohru klikať voj. stat, ale opakujem postup dobyjem, dopripravim pod 100, zahodim a idem ďalšieho... Samozrejme pri tom sa snažím niečo vykuzlit s tých random generálov čo prídu. Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Diktaturu a proč?M4S3R Nějaký vyloženě expert mě moc na první dobrou nenapadá. Většinou dikta není první volba u hráčů, kteří mají wgčko v malíku. To, že vyhrála poprvé až ve 156. věku o něčem vypovídá. V pasivkové ali umí skvěle diktu zahrát FARR FARR AWAYY. Mrkvička777 Asi ASA a FARR FARR AWAYY.. prostě to uměj . ASA Je mnoho hráčů, kteří to umí zahrát. Ono na tom ve své podstatě nic není. Mezi ty, co to hrají často, např. AXXY, FARR FARR AWAYY, MC Booo. Drunk3n FARR FARR AWAYY: sosne hlínu z 3 násobně většího protivníka (10M+) a pomalu nevíte, jak to udělal, i když vidíte, jakou má armádu, spojence atd. Kromě nácek/dobyvatel má rád i osvoboditel/nacionalistu v útoku a umí si vykalkulovat bonusy. DieWalker: expert na rychlé objevení ufa, borgy a držitel vysokých bonusů za diktaturu, dokáže s diktou vyfarmit na finální sundávačku 5M+, výborný leader při sundávání 15M+ cílů. .DuKeLuKe.: expí zároveň obranu i útok, skvěle vybalancovaný hráč, kterého chcete v alianci na cover i sundávačku, hraje rozumně. ASA: hraje převzatý styl od Parcifala, dobýváky se stíhačkami, tanky na dobývání 3x vyšších cílů či spálení hlíny celé nepřátelské aliance. Parcifal: hraje diktu duchaplněji než ASA (imho mozek šachového velmistra), zničí farmu, která je s Vámi něčím spjatá, vyhledá si vaše slabiny, vaše kámoše, kteří farmí. Když mě někdo nasere, hraju stejným způsobem. P3terko Ono je skôr podľa mňa lepšie opýtať sa inak lebo veľa dobrých hráčov čo poznám na Wg by s ňou dokázali velke veci a nieje ochotných využívať celý jej potenciál. Proste su to hraci, ktorý hrajú slušne a nechcú ju hrať takto. Táto vlada za mňa dokáže dať aj neuveriteľný dobyvak/vyhlaz. Ja osobne sa riadim "na čo dosiahnem, to vysvacim" (berte samozrejme s nadhľadom). Tak odpoviem skôr takto, lebo je ťažké vybrať niekoho konkrétne. Jak dosáhnout s Diktaturou co nejlepšího umístění? Popiš přibližnou strategii, zaměření farmy a závěrečné rozložení budov.M4S3R Asi nebudu originální, pokud bych chtěl vyhrát s diktou, volil bych buď jídlo, nebo jednotky, s tím, že ani jedno v produkci nebude žádná sláva a musí se to kompenzovat velkým náběrem hlíny. Jídlo je navíc kvůli pasivkám cenově dost špatné. Díky snadnějšímu rozjezdu je možnost s diktou nabrat hlínu a vystřelit dřív než konkurence a kompenzovat slabou výrobu postupnou další kumulací hlíny. Obrana takové velké země bude ale dost oříšek. Další variantou je využití ali a veteránských bonusů za hodnost a zafarmit to víc ke konci na jednotky. Na druhou stranu to hrozí odvetou za náběr hlíny, který je ke konci už dost riskantní. Věru to dikta nemá snadné . Mrkvička777 První pokus byl dikta na prachy. Ale jak nemůžeš dotit peníze, tak musíš valit aspoň spokojenost. A pak tě ta ekonomika už ničí, že se nevyplatí tahat a čekáš, jak dopadneš. Já to měl o malej kousek na win. Druhej pokus a zároveň ten, kterej bych doporučoval, je dikta na jídlo. Generály jsem už zmiňoval výše a rozložení budov čistě jen farmy a 10-12 % základen. A jezdím i trochu zábavek ač jsou asi k ničemu . ASA Když jsem dosáhl nejlepšího umístění s diktaturou, tak to bylo ve 158. věku, navíc s H14 a prestiží 9,7M, což stačilo na top 10. Zcela výjimečně jsem místo ochránce/stratég navíc hrál osvoboditel/stratég, takže na risk. A risk se na WG mnohokrát vyplatil. U diktatury platí jednoduchá věc - hodně km. Já měl v tom věku 39k, což je na dnešní metagame dost, 100 věků zpět by to byla nuda. Dalším předpokladem je mít ekogeny na lvl 6 a určitě borgy. Co se týče budov, tak 50/50 továrny, kasárny, ale poměr se může určitě mírně převážit na jednu nebo druhou stranu, každopádně zaměření na jednotky. Drunk3n Diktatura na energii: expíte klasicky nočním tažením, vyexpíte si hlavně H8 ochránce/stratég a ekonomické generály, pak naberete hlínu 20k+, nejlíp 25k+, překlopíte pacifismus + R. Když se povede Ečko někde u 15k hlíny, super, pokud ne, můžete Ečko hrotit až po náběru, jaderky pokrokujete těsně před fuzkami, požádejte spoluhráče o 50M do alianční pokladny. Konečné zastavění cca 80 % elektráren, 15-16 % voj. základen, 4-5 % zábavních středisek. Mrakodrap není potřeba. Diktatura na jídlo: expíte klasicky nočním tažením, primárně H8 ochránce/stratég a ekonomické generály, klíčového farmáře, poté naberete hlínu 20k+, nejlíp 25k+, překlopíte pacifismus + R. Cca 80 % farem, 15-16 % voj. základen, 4-5 % zábavních středisek, jednodušší strategie. Mrakodrap není potřeba. P3terko Tak to je asi tá voľba, ako som na začiatku pisal o vesniciach. Určite by som rýchlo vyexpil génov a popri tom odkladal na trh neake suroviny, počkal na full kola a v správny čas nabral land, hospy a predal čo som nasyslil, zatechoval a letel hore. Rozloženie by som mal asi 14% voj. základne, neake zábavne, aby sa nepovedalo, že nemám ani 100% spoko a ostatne vesnice samozrejme. Kolik Diktatur v alianci je ten správný počet? Plníš s ní radši pomocnou roli ostatním (příprava cílů) a nebo vůdčí prim?M4S3R Samozřejmě záleží na typu ali. Dikta je dost specifická vláda a obecně je za mě nesmysl mít v ali víc než dvě dikty, pokud teda cílem není vyloženě škodit a totálkovat, případně pokud se nejede na win jednotlivce. Nejradši mám v ali jednu až dvě dikty, jejichž primárním úkolem je plnit normály na fake. Předseda má otevřenější ruce a nebojí se dát víc riskantní war třeba pasivkám, protože ví, že to dikty loupákama doklepou a nebudou na tom tolik tratné. Obecně dvě dikty v ali dovolují držet v průměru víc válek a častěji je točit, což alianci většinou vygeneruje víc expů. Pokud je to sundavací ali, tak dvě dikty nevadí, tři a více už může být na škodu, protože ke konci věku má dikta problém držet potřebnou prestiž na topku a například robo nebo repka by místo ní udělali mnohem více užitku. Pokud je to farmící ali, tak jedna dikta bohatě stačí, protože na konci dikta obecně uhraje menší prest než jiné vlády. Pokud je to ali, která jede na win jednotlivce, tak tam bych se nebál tří diktatur v rámci odstrašení a černé práce. Co se druhé otázky týče, dikta je skoro vždy pomocná vláda, ale pokud chce být co k čemu na konci věku, tak by se i jí mělo dostat odpovídající péče od zbytku ali. Protože parametry vlády hrají na konci věku v její neprospěch. Mrkvička777 Když chceš prasit, tak klidně plnout ali diktatur . Pasiv ali jednu na bonus a na vrácení normálů. Za mě ideální počet v ali jsou 2-3 dikty. Využívám ji především na přípravů cílů. ASA Na to neexistuje jednoduchá odpověď. Můj osobní názor je alespoň 3. Všechny by se měly umět zastoupit navzájem. Jelikož se s diktaturou málokdy hraje na umístění, logicky plní spíše support / vyhrožující roli. Drunk3n Podle alianční strategie: 1) expařská ali: podle složení hráčů 2-4 dikty v ali, záleží, jestli hrajete na chill, nebo jdete vybrat dluhy, dikty se Z v alianci by měly vzbuzovat respekt ostatních aliancí 2) farmářská ali: 2-3 dikty v alianci, dikty by měly pomáhat hlavním farmářům s cílemi, pak jim připravit cíle na dobývání 3) pasivní ali: 1-2 dikty v alianci, z druhé lze udělat revoluci na techa nebo komanče, dikty by měly hlídat a trestat škodolibé aliance, pokud se sejme, stačí 1-2 hospy od spoluhráčů, pokropit nepřátelskou alianci salvou dobýváků s následným pálením hlíny P3terko Počet záleží na stratégii a účelu tej aliancie, ale ak je to farm ali, jedna tam podľa mna musí byt, bez toho to nejde. Ak to ta dikta zahrá dobre, tak su všetci krotký a expia. Ak mám byt úprimný, myslím, že sme skúšali rôzne varianty a jedna z nich bola 10x dikt, ale nieje to úplne ono. Ta rozviedka tam proste chyba, takze ak to správne namiešane, napr 6 diktatur, 4x fund+komo, si viete užiť veľa zábavy a spalenych km. Ja väčšinou ako dikta skor expim dobytka, ale samozrejme ak niekto napise, že potrebuje pripraviť ciele na svacenie, nieje žiadny problém, rad pomôžem. Aspoň konečne dokončím pokroky pri tom, ako len odpripravujem, naletujem a podobne. K pasivní alianci patří trestající Diktatura. Jak ji nejlépe hrát (budovy, armáda, postup odehrávání), aby plnila svoji roli co nejlépe?M4S3R Dikta v pasiv ali je velice specifická záležitost. Na jedné straně má člověk volnost útočit v podstatě kam se mu chce a často nepřeberné množství cílů, na druhou stranu je omezený tím, že může jen loupit a nechat se od ostatních beztrestně a masivně svačit a nemá k sobě nikoho dalšího do spolupráce. Z mého pohledu bude dikta nejvíc platná tehdy, když bude v druhé půlce věku budit dostatečný respekt a dojem, že dokáže nadělat co největší neplechu. Mít nácka+dobyvatele na vysokém levelu, co nejvýš prestižně, dobré útočné spojky, slušný bonus a schopnost předělat armádu v případě potřeby tak, aby prošla dobývákem v podstatě kamkoliv a co nejvíc bolestivě. Primární cíl tedy je, aby si ostatní ali 2x rozmyslely, zda se jim vyplatí ke konci věku do takové pasiv ali házet war a jestli nebude lepší a bezpečnější ji hodit jinam a neriskovat to, že přijdeš o spoustu hlíny bez patřičné protihodnoty. Musí se tedy hrát tak, aby co nejrychleji expila a hrála každé kolo co nejvíce účelně. A v případě, kdy spoluhráče někdo dobývá, tak byla schopna rozdat sérii tak tučných dobýváku, aby to přitáhlo co nejvíce pozornosti. Určitě to není země do počtu, která se hraje hala bala, to je pak v podstatě jenom pro ali bonus a jinak zbytečná. Mrkvička777 Záleží, jak trestáš. Hrát ji v ali jako Anarchy nebo YOZZEFY, tak asi jen svačím a hladím . Logičtější by bylo, aby ali utrpěla co nejmíň, stáhnout vocas a plnit loupáky a dobýváky vracet tam, odkud přišly. Ale já trestám vždycky tam, kde to bolí nejvíc . Já jsem horká hlava, u mě brečíš na špatným hrobě . Budovy klasicky kasárny a továrny, armáda jak kdy. Tanky dělaj zlo no a hraju tak, jak je potřeba. Nejlíp expit a později náběr a zafarmení s ali. Jet asi vlastence/ochránce, páč na tebe lítaj dobýváky furt. ASA Generálové jak jsem psal výše, asi bych doporučil mít spíše toho stavitele místo třeba populisty. Trestající diktatura dostává většinou pěknou bídu, takže je vhodné ji držet na nízkém území a spíš více kasáren (kvůli virům). No a také netrestat moc, jinak to většinou dopadne špatně. Základem jsou: dobré spoje, držet hodně kol a neplýtvat hospodářskými pomocemi. Drunk3n
Hraje se stylem nasírací dikty: Armádu tvoří převážně vojáci a mechy, trochu bunkrů a část tanků si schovávat na světovém trhu po každém odtahu. Větší poměr továren, pak kasárny a trochu laboratoří, 16-17 % voj. základen a trochu středisek, stačí do 5 %. Normálně se expí v rámci možností, bonusy jsou vysoké, takže je diktatura soběstačná. V případě nutnosti, použít tvrdší kalibr s nácek/dobyvatelem. P3terko Presne tak, v kazdej pasívnej ali musí byt podľa mňa dikta, ale asi ju nemôže klikať úplne každý. Musí byt silne mentálne obrnená a pripravená na to, čo ju čaká. Ja som napr rad, keď idú normálne útoky na ňu, ako na farmy. Tým pádom majú väčšiu produkciu a ostatný viac exp, takze fér deal. Ale poďme napísať teda neaky ten postup. Prvé dva týždne je to poväčšinou neake bohapusté svacenie a snaha vyexpit génov. Rozloženie budov cca 10 % labaky. 40-45 % tovarne, 15-20 % kasárne, ale asi skôr časom len 15 %, 14-15 % voj. základne, pár zábavných nech nemám úplne kartičku D, niečo zoberú stavebky . Potom keď už sa ten štart neako ukľudní, tak sledujem, ktorá ali ako hra. Priebežne pozerám v konfliktoch agresie na alianciu a hľadám previnilcov, čo dali dobyvacny alebo neaky 11.-12. normál. Samozrejme ak ma ta ali 500x taktiku, tak to neriesim, je to k tomu primerane. Ale ak nájdem niekoho, kto dá 20x taktiku a 20x normal, je presne ten moment, kedy prichádzam na rad a strestávam to... Jak zvládat složitou ekonomickou situaci (hlavně s narůstající prestiží)? Jaká jsou tvá doporučení?M4S3R Tak jako u každé vlády, tedy co nejvíc využít jejich předností. U dikty je základ mít co nejvyššího dobyvatele a dávat tučné loupáčky, které financují provoz země. Hlína se obecně drží spíš vyšší, aby se kompenzoval nedostatek výroby v bonusu. Základ v druhé půlce věku je mít borgy, tedy nekašlat na ufo. Pokud se bavíme už o závěrečné fázi farmení, tak tam je to jako u každé jiné vlády, netahat na full žoldech, mít část prestiže uloženou na trhu v surovinách a mít ekonoma alespoň na 5. lvlu. Mrkvička777 Diktu nehraju na umístění. Na velkej pres se většinou moc nedostaneš, takže klasicky prodávám armu a jedu. U dikty se nevyplatí jet nic hospodářskýho kolem. Nemáš na to bonus a ještě ti to žere fašák. Automatizace stačí. ASA Do 5M presa se to dá tahat vcelku v pohodě při +- 25k km. Pokud někdo chce větší prestiž, tak ať si prostě nasvačí další km. Základním předpokladem je samozřejmě ekonom/zbrojař. Drunk3n Pravidelně sosat techaře, pasivky, loupáky na uživení ekonomiky a pokrokování, používat i prodej drog, rozvědku na sosání techů. Při vyšší prestiži 2M+ je potřeba generál ekonom. P3terko V tomto mám jasnú voľbu, viac km . Keď chcem ísť s prestížou čím vyššie, tým musím mať viac landu. Soustředíš se s Diktaturou také na získání UFO pokroku? Který je podle tebe pro Diktaturu nejlepší a je tvou první volbou?M4S3R Na ufo se soustředím hodně s každou vládou a to už od výběru protekce, kterou si načtu. Pokud člověk na ufo nekašle a hraje na něj, tak na konci obvykle má 2 ufo pokroky, pokud se zaštěstí, tak občas i 3. U diktatury je podlě mě naprostý základ mít borgy, hlavně u sundavací dikty, čím dřív, tím lépe. Mrkvička777 Na ufo jedu pokaždý. Co se teď vylepšily plazmy, tak asi jasná volba. Ale já jsem spíš farmář, tak beru buď borgy na přilepšení tý horší produkce nebo kompa pak na dofarmení. Bez Vojenského státu už to něco hodí. ASA Ano, samozřejmě. Jednoznačně se rozhoduje mezi borgy a plazmami. Čím více se blíží konec věku, tím spíše bych bral plazmy. Ideálně oboje. Drunk3n Základem nesmrtelné diktatury jsou borgy. Jelikož hraju jinou herní strategii, která se zaměřuje pouze na ufo pokroky, minulý věk jsem skončil s 3/1/2/2 ufo pokroky, mohlo být i 3/2/2/3, kdybych v posledních nabídkách, místo ufo pokroku, nevzal 50M. Druhý důležitý ufo pokrok, pro expení i farmu, jsou plazmové zbraně. Superpočítač vezmu, když jdu hrát velkofarmu s 25k+ hlínou, skončil bych s superPC + plazma nebo borgy + plazma, nejlépe borgy + pc + plazma, hraniční pevnosti doporučuju. Když hraju for fun low land farmu, tak borgy + pc stačí. Pro fajšmekry, můžete vyzkoušet hraniční pevnosti + borgy + plazma + miny. Nechutná kombinace pro příchozí war, kteří Vám chtějí sundat farmu. Ze sundávačky se jim zvedne žaludek. P3terko Tak toto je ta hm ako to napísať pre mna najnešťastnejšia časť. UFO áno, určite idem vzdy po UFO pokrokoch, ale nemám šťastia. Určite stoja za zmienku plazmy a aj borgy. Obe su skvelé a dikta ich určite využije obe. Ak ma dikta borgy, môže sa hladit s niekým do aleluja a stále bude mať navrch. Plazmy majú veľmi veľa výhod, hlavne ak robím cover vo farm ali. Je krásne sledovať, ako vás znicia, dostanete jednu hospu, zahodíte km čo vám zničili a behom odohry máte diktu v tom stave, ako bola predtym . Takze určite odporucam oba pokroky a už je len na vás, čo s tou zemou máte v pláne. Možností je veľa... Diktatura dosahuje obrovských uzemních zisků a přebytečnou rozlohu často opouští. Jak se díváš na toto "pálení hlíny"? Je to podle tebe problém, který je potřeba řešit a nebo naopak naprosto nutný balanční nástroj? Napadla by tě v tomto směru nějaká úprava?M4S3R To je za mě primární faktor, díky kterému se dikta u hráčů těší takové popularitě. Jakékoliv omezení v tomto směru tvrdě dopadá především na diktu a výrazně ovlivní styl, kterým se následně bude hrát. Ve veteránském týmu o tom již delší dobu diskutujeme, protože jde opravdu o velký zásah do systému hry. Za sebe říkám, že nejsem příliš fanouškem změny a pokud ano, tak jsem spíše zastánce změny co nejmírnější. Bojím se, že diktu to celkem pohřbí, oproti takové repce to bude velice slabý odvárek a budou nutné další balanční úpravy. Nejenom v tomto směru, ale i v celkovém konceptu, kdy začne spousty hlíny na wg přebývat oproti současnému stavu. Změna, která s sebou přinese nutnost několika dalších změn za mě prostě není dobrá. Současný systém je vyřešen relativně dobře a jakékoliv přílišné pálení hlíny ze strany dikty se má řešit prostřednictvím diplomacie. Mrkvička777 Pálení moc rád nemám, ale chápu, když není stavitel, je to u dikty asi nejlepší řešení, brát jen budovy. Někdo, kdo to rád ostatním kazí, tak jede jedině tímhle stylem. Každopádně úpravy moc nevím. Já bych asi snížil diktám zisky za dobývák na pacáky. Za loupáky bych samozřejmě nechal . ASA Ano, je to běžné. Je to problém zejména při dnešním počtu hráčů. V historii se např. oslabily vyhlazovací útoky, aktuálně bych to nechal i přes negativa, tak jak to je. Holt je diktatura na wg nutné zlo. Drunk3n Pálení hlíny i žáhy je problém, který se musí řešit, aby nevznikaly ničící konflikty, které přetrvávají X věků. Zlá krev pak demotivuje mnoho hráčů k založení dalšího věku či utíkají na gold.webgame.cz, protože se zde dá lépe expit. Samotná dikta by neměla mít tolik moci, projet protější alianci odspod nahoru, zahodit hlínu a beztrestně se vysmát (tuhle pakárnu jsem alianci Moon provedl již několikrát ). Napadá mě v tomto ohledu úprava u pálení hlíny, kdy je možné opustit 40 % maximální rozlohy během 1 dne, to by mohlo zamezit přílišnému pálení hlíny a zachovat sílu nasírací diktatury i do budoucna. P3terko Ja si myslím, že je to nastavené správne. Počul som už pár názorov na to obmedziť to, aby sa dalo opustiť len určite % landu za odohru, ale to by veľmi zvýhodnilo zeme, ktoré by prišli nabrať km na neakej bezbrannej ali. Za mňa to momentálne funguje dobre v tomto smere. A určite som s tých hráčov, čo opustia kľudne land, keď viem, že nieje možnosť, aby som ho udržal. Samozrejme veď sme vo vojne a nebudem nikomu nadržiavať, aby si nabral a hlavne je to proti pravidlám, ktoré sa musia dodržiavať. Každopádne je to len môj subjektívny pohľad na vec a ak ste to dočítali až sem, máte môj rešpekt, lebo som 2x zaspal, kým som to dopísal. Ešte by som poprial všetkým pevne nervy a zdravie, pamätajte stále je to len hra, ktorú hráme len pre zábavu, tak si ju spolu užívajme. Na kterou vládu se můžete těšit příště?Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:
V příštím článku se podíváme na vládu Feudalismus. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu. MAFline (redaktor) |