Webgame noviny

WG Noviny vám přináší nejčerstvější informace ze světa Webgame.

Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG

Anarchie pod lupou

Tento článek byl publikován 08:55, 06.03.2023 hráčem MAFline(#171918) ke 162. věku.
Byl již přečten 579x, 12 komentářů, průměrná známka 1.3
V této sérii analyzujeme státní zřízení, za která lze ve hře hrát. Dočkáte se i vyjádření vybraných hráčů, které jsme za tímto účelem vyzpovídali. V dnešním článku si rozebereme vládu Anarchie.

Je Anarchie skutečně jen startovací vláda?

Minulý věk bychom sice našli ještě méně Technokracií, avšak s ohledem na historické výsledky se dá skutečně souhlasit s tvrzením, že Anarchie je pouze startovací vláda. I tento názor však může být skvělý stimul k tomu, aby hráči přijali výzvu a s Anarchií dokázali překračovat zdánlivě nemožné hranice.


V Anarchii všichni začínáme. Vláda má zvýhodněné kolonizování nového území, produkuje více jídla z Vesnic, budovy jí nespotřebovávají tolik energie a každým kolem se rychleji blíží k Utopii (či ke Kulturnímu centru, chcete-li). Při každé revoluci na jinou vládu přijdeme pouze o Společenské pokroky. Jako jediná může vynaleznout pokrok Obchodní a ochranné organizace. Při normálních útocích nás budou částečně chránit i obyvatelé, a pokud se dostaneme až nad prestiž 1 200 000, tak i celková obrana naší země dozná nárůstu. Aliančním kolegům ještě pomůžeme s rychlejším stavěním budov.


Oproti tomu nám Továrny produkují o 25 % méně, s větší rozlohou už nejsou obyvatelé tak spokojeni, nemůžeme útočit bez pokroku Obchodní a ochranné organizace a i s ním ještě s 20% malusem. Nedá se z ní provést přímá revoluce na Robokracii, což je ale spíše detail, který se dá snadno obejít.


Tento výčet vlastností nedává Anarchii příliš dobrou pozici k dosažení kvalitních výsledků. A tak jí zřejmě nezbývá nic jiného, než příjmout svoji roli a plnit funkci vlády na rozjezd.



Nejvyšší dosažená prestiž: 12 090 002

Hráč 641988 ve 152. věku.


Počet výher: 0

10. místo mezi vládami.


Počet umístění v TOP40: 46

10. místo mezi vládami.


Nejlepší umístění v posledním věku: 29.

Hráč 19MINO94 s prestiží 6 420 083.


Nejvíce umístění v TOP40 podle hráčů: 2x

Hráči .Py, 641988, DieWalker, Jurgens, Makkinen, Martin858, ppedrnikar.


Koho jsme se rozhodli vyzpovídat?

První část článku jsme zakončili konstatováním, že je Anarchie skutečně jen startovací vláda. Ovšem abychom se nespokojili pouze s tímto "černobílým" závěrem, oslovili jsme několik hráčů, aby nám popsali svůj pohled na tuto vládu prostředním odpovědí na několik otázek.


Z řad WG týmu veteránů jsme poprosili o názor hráče mara8 (veteran).


Historicky nejvyšší konečnou prestiž sice nahrál hráč 641988 ve 152. věku, avšak nyní nemá založený účet. Před ním se tímto primátem pyšnil hráč Seksymania, který stále drží druhé místo v žebříčku TOP prestiží za Anarchii. Ve 140. věku se mu ji povedlo dotáhnout na 14. místo se ziskem 11 516 661 prestiže a i on se s námi podělil o své názory.


Nejlepší Anarchie minulé věku byla v rukou hráče 19MINO94. I jeho myšlenky vás tak doufáme zaujmou.


Svůj pohled na situaci kolem Anarchie nám poskytl také hráč ppedrnikar. Jeho zkušenosti čítají dvojí účast v TOP40, což je tedy nejpočetnější zastoupení (společně s šesti dalšími hráči). Ve 128. věku to byla samá hrana žebříčku, tedy 40 místo, s prestiží 6 242 714. O 4 věky později už to byla 24. pozice s prestiží 6 660 083.


A jako poslední se vyjádřil i hráč mLn, který má s touto vládou velmi bohaté a úspěšné zkušenosti. Ty čítají i nejvyšší možnou hodnost 14 (Nepřítel populace) ze 147. věku.


Kdy bys danou vládu zvolil a kdy bys ji naopak nezvolil?


mara8


V první řadě bych rád zmínil, že jsem se k anarchii dostal trošku omylem a že se v seriozně myšlené anarchii necítím příliš komfortně. Za mě osobně vidím zhruba tři obhajitelné důvody, proč hrát celověkovou, případně dlouhou, anarchii. Zaprvé - jsem líný hrát seriozně a věnovat hře dostatek času, zároveň jsem ochoten své alianci poskytnout luxusní bonus. Zadruhé - z nějakého důvodu věřím, že se dá postavit nesundatelná pasivka, zároveň mě nudí utopka a techno mi prostě nevyhovuje. Zatřetí - vyhledávám hru s hendikepem a mám rád výzvy. No a začtvrté - dokážu si představit vysoce efektivní a časově nenáročnou revoluci na robo.


Seksymania


Kromě začátku věku, kdy ji na kratší nebo delší dobu zvolí téměř každý z nás, zůstávat anarchií déle, než řekněme prvních 5 dní, dává podle mě smysl při následujících strategiích: 1. celopasivní aliance (s nebo bez následné revoluce), 2. rozjezd velké farmy pasivním způsobem (s coverem, revoluce z anarchie až se složenými geny na libovolnou vládu, typicky ale utop), a 3. osobní výzva (tedy jakýkoli styl a cíl, který si dobrovolně udělám volbou anarchie těžší, než by byl s něčím jiným).


Naopak bych ji určitě nedoporučil komukoli, kdo se chce vážně pokusit o co nejvyšší prestiž nebo hodnost, tomu, kdo chce hrát bez podpory (aliance nebo alespoň své druhé země), ani hráčům, kteří mají na hru velmi málo času; I právě kvůli relativně horším parametrům vlády je pro anarchii důležitá pečlivá práce s trhem a rozvědkou.


19MINO94


Anarchu by som volil iba pri farmení, ako minulý vek. Čo sa týka útočnej anarchie, zatiaľ nemám potrebu v tomto experimentovať, ale výzva by to určite bola.


ppedrnikar


Pokud člověk potřebuje nenáročné klikání, případně do začátku při naučení celověkovou farmu (pasivku). Pak pokud už neví co zkusit a nebaví ho klasika, tak ji kliknout z části jako útočnou vládu.


mLn


Zvolil bych vládu vždy a za jakékoliv situace, dá se říct. Jedinej důvod kde a proč bych vládu nevolil je, abych s ní jel útočnou zemi.


Jak vypadá tebou doporučené složení generálů? Uvěď prosím pro farmu a pro válečnou zemi, seřaď podle priority, kterou jim přikládáš a okomentuj proč.


mara8


Vzadu je to vždy ochránce stratég, při výběru éček u farmy dost záleží na zvolené komoditě. U válečné anarchie je klíčový stavitel zbrojař, silně zde doporučuji i útočného generála, u varianty na továrny je v první trojce nacionalista(osvoboditel) stratég nutností.


Seksymania


Za mě tedy složení generálů nezávisí až tak na vládě, jako spíše na zvolené strategii. A za anarchii cílící na závěrečnou farmu (ať už v pasivní alianci, jako samotná farma, nebo i s revolucí na utop) to je prostě klasika, ideálně do obrany Ochránce/Stratég (bez výjimky), 1. eko: Populista/Stavitel (chci sbírat body za spokojenost + rychleji kolonizovat, stačí lvl5), 2. eko: produkční generál (technolog nebo farmář)/dobyvatel (kolonizace je pomalá, raději dosvačuji i přes pacifimus a díky tomu končí s lvl6), a 3. eko: Ekonom/Špion (zásadní vliv mají až na závěrečnou farmu, polovinu věku téměř zanedbatelné. Lvl 6 je fajn, ale ne nutnost). Tohle je asi ideální složení, nicméně další kombinace vhodných E+E generálů neměním a spíš přizpůsobím strategii.


Opravdu válečně, tedy na H13/14, jsem anarchii nikdy nehrál, ale předpokládám, že kvůli malusu do útoku by prostě stavěla U gena (Nácek/Stratég) namísto méně důležitých Eko genů (nejlépe ekonom, špion – protože stejně nebude hrát na vyšším presu) a jako produkčního generála zvolí zbrojaře. Opět nevidím rozdíl oproti jiným vládám s normálním efektem spokojenosti.


19MINO94


Staviteľ/doby, populista/ekonóm, ochranca/strateg, špión/farmár. V podstate je jedno v ktorom poradí sa prvé z troch dvojíc zložia, tie sú pre mňa po 9H najdôležitejšie. Čo sa týka válečných genov, ak by som išiel, určite zbrojar/staviteľ, populista/ekonóm, nacek/strateg a po 9H špión/dobytek.


ppedrnikar


Opět záleží, co se jede. Ale základ je dvě éčka a óčko. OSko klasika, případně přes vlastence, ale musí na to jet i tvé spojky. Tuto verzi doporučuji u útočné anarchy. Jinak tedy dvě éčka, záleží, co se pojede. Pokud chceš jet na jídlo, tak tutově farmář přes farmy. A k němu pak klasiku éčka dle libosti. Co tam dál musí být je stavitel, bez něho je každá pasivní anarchie nahraná. Pokud se jej podaří dát na 6. lvl, tak se vážně pěkně kolonizuje.


mLn


Farma: stavitel/populista, ekonom/špion, ochránce/stratég, farmář/dobyvatel.

Základ je stavitel/populista, asi není důvod vysvětlovat proč.

Špion/ekonom - ekonom je lepší než farmář, u vesnic nehrozí genetická katastrofa.

Ochránce/stratég klasické óčko na 8.

Farmář/dobyvatel - dobyvatel kvůli nabírani hlíny a farmář uz jen zbývá :-D.


Válečnou zemi bych s anarchií nikdy nejel.


Popiš odehrávání mezi 100. a 500. kolem.


mara8


Nepatřím k hráčům, kteří by nějak prožívali prvních tisíc kol, takže kolonizuji, pokrokuji, hrotím UFO a občas zaútočím. Společenské pokroky jsou klíčové, u válečné anarchie doporučuji obchodní a ochranné organizace. Válečnou anarchii preferuji pod záštitou AntiOSN, při anarchii s převahou továren volím mafii, při dominanci kasáren pak teroristickou organizaci, samozřejmě záleží i na dalších zemích aliance.


Seksymania


Budu se zde držet strategie anarchie na farmu, jakožto strategie, ve které má volba anarchie nějaký reálný smysl, ne pouze jako recese/výzva/pokus. 100-500. kolo je pro mě typicky relativně nudný začátek věku. Za anarchii si ho ale často zpestřuji Mrakodrapem, a to i doporučuji. Detailní návod na něj není předmětem článku, takže zmíním jen klíčové body mého postupu: Cílem je minimalizovat odehraná kola do Mka, a tedy do začátku expení, takže maximalizuji produkci na úkor spokojenosti – ostatně za celověk anarchii není důvod s body extra spěchat. Kolem 150. kola hned dát Ochranné organizace a začít dobýjet – kdo má štěstí nebo čas, tak bezarmíky, jinak klidně normálně ve válce. Podle trhu klikat buď na doraz, nebo se zásobou, to není univerzální a hodně to také řídí příchozí války. V každém případě je cíl do 600. kola dát Mko + ideálně Družice, z rozprodeje pak zbylé pokroky a začít pasivně expit.


Oproti mrakodrapu za jiné vlády je za anarchii výrazně snazší udržet hlínu a pokud se navíc poštěstí a přijde nějaký ten generál, tak je země o prvním víkendu věku díky obrovskému náskoku v pokrocích krásně připravená vstoupit do fáze expení.


19MINO94


To je tajomstvo 2 ale určite to je na mrakodrap.


ppedrnikar


Protekci mám uloženou, takže ji neklikám. Nicméně je to postaveno na laby, abych měl techy obchodu a hned jak vyjedu z protu, abych mohl kliknout pokrok, díky kterému můžu útočit. Start je aspoň 1000 vesnic skrz lidi a jídlo. Labáky pak taky někam k 1500 až 2000 budov. No a pokud jedu na utop, tak držet hned ze startu 15 % zábavek.


mLn


Načítám protekci od Zorga, jsou to full laby a cca 2,2k landu. Z protekce vylézám s půjčkou, abych zastavěl území. Zastavím napřed laborky do cca 2,3k budov a pak už stavím jen vesnice. Techy nastavuju na 100% obchod a dělám organizace a mezinárodku. Počítám to tak, abych tam měl i cca 8k hustoty a 3k síly rozvědky. Další odtah jedu jen obchod, hustotu, mírně zemědělství a techy rozvědky tak, ať krejou cca. Stavím jen vesnice a zábavky na cca 12 %. No a kupuju pouze vojáky a jdu na co nejrychlejší Mko.


Dokázal bys zmínit nějaké hráče, které považuješ za experty za Anarchii a proč?


mara8


Když řekneš anarchie, vybaví se mi Milan, Ctirad, Makkinen, ASA a Sex pistols.


Seksymania


Je spousta hráčů, kteří ji zvládnou dobře zahrát, třeba, když se s aliancí rozhodnou hrát pasivky. Ale když se takhle zeptáš, napadne mě především jeden, a to je Milan. Volí si anarchii častěji než ostatní, drží s ní až do farmy top hodnost, skvěle pracuje s rozvědkou... Ačkoli, ať jen nechválím, už by to s ní měl konečně vyhrát, vždycky se ta sláva ke konci nějak vytratí :-D.


19MINO94


Hráča mLn, ten mi dosť pomáhal a má bohaté skúsenosti s rôznymi taktikami a vládami, vie prepočítať každé kolo ako kliknúť a čo urobiť.


ppedrnikar


mLn. Dokáže z té vlády vytěžit maximum. Hraje ji přes útoky, expí, dobývá land. Má to velmi pěkně najeto.


mLn


Zde neodpovím. Nemám nějak v paměti někoho, kdo by to tak často zkoušel přes anarchii nebo ji hrával nějak pravidelněji.


Pokud bys chtěl dosáhnout s Anarchií co nejlepšího výsledku, jaké bys volil rozložení budov?


mara8


Vzal bych si do ali Fárra, Diewalkera, Waldena a nechal bych je hlasovat. Pravděpodobně by to byly vesnice nebo elektrárny.


Seksymania


Zkusme to postupně odvodit; lepšího výsledku dosáhneš většinou s vyšší rozlohou. Protože anarchie má na vyšší hlíně relativně nižší spokojenost, vybíráme produkci, na kterou spokojenost nemá vliv – tedy jídlo a energie. No a pokud není vysloveně neobvyklá situace na trhu, pak je energie vždy výrazně výnosnější než jídlo. Navíc, hlavní výzva obecné farmy na energii – dát včas a bezpečně fúzní elektrárny – je za anarchii paradoxně jedna z nejsnazších, především při rozjezdu přes technologie (stačí pak dvojitá odehra a nekryté techy máš jen pár vteřin). Takže určitě energie jako hlavní produkce a zbytek zastavění už je zase standard, osobně cca 5-8 % zábavních středisek a 10 % základen.


19MINO94


Jedine skrz vesnice, klasika kolotoče 10% a VZ 12%.


ppedrnikar


Záleží, co by ten věk frčelo. Jestli přes jídlo, nebo na techy, nebo pak ke konci věku peníze.


Pokud jídlo, určitě něco málo vesnic, ale pak farmy s farmářem. Udělá to víc jak 100 % do vesnic. Asi bych rozjel normálně na techy a udělal pokroky. Určitě bych jel geny OSko, stavitel, popík nebo farmář. Druhej eko by byl dobyvatel a ekonom nebo špion. Abych dal top umístění, potřebuju land a ten bez dobývání nedám. Protože ta kolonizace oproti utopce pak hodně vázne. Takže z toho důvodu dobyvatel ideál nácek. Ale to se dá eliminovat spojkama s diktama, stíhama a tankama v armádě. A trošku pomoci s odpřípravou a hledání cílů. Základ je dostat se nad 1,2M presu, aby byl bonus do obrany a ideálně držet land jak kdybych kolonizoval s utopkou. Asi bych to pak zkusil vše risknout na jídlo, protože pokud se zadaří, vydělá to víc jak love.


mLn


Jenom vesnice, vojenské základny a zábavky.


Jak důležitou roli spatřuješ v obraně lidí při normálních útocích (každých 100 obyvatel brání jako 1 voják)?


mara8


První týden zásadní, hlavně u zemí bez armády, které jsem kdysi svačíval mimo war. V průběhu věku to elegantně řeší pár epidemií.


Seksymania


První týden věku je to zásadní faktor, který dělá z anarchie nejlepší rozjezdovou vládu – i když anarchie mívají největší rozlohy, útočit na ně plnou armádou mimo válku většinou nedává smysl. Ještě druhý týden lze pocítit rozdíl, kdy především mezi farmami v pasivní alianci si člověk rád vybere tu, která nejede na města a nedrží techy hustoty zalidnění. Později se už ale význam ztrácí a v závěru věku nehraje tato vlastnost žádnou roli. Jakmile máš OS7+, díky vysoké spokojenosti a schopnosti bránit i rozvědku tě nikdo neprojde dobyvačným útokem bez řádného vymechování, naopak po něm už většinou armády moc nezbyde a projde kdokoli.


19MINO94


Nakoľko na mňa nešlo veľa normálnych útokov, veľmi som to nevyužíval ale je to veľké plus na začiatku veku a hlavne mimo war, prípadne na neskúsených hráčov.


ppedrnikar


Základ je první týden věku, kdy se o tebe hodně zemí štípe nebo dává částečáky. I pak v průběhu věku to něco dělá, ale není to za mě žádný zásadní gamechanger.


mLn


Obrovskou, minimálně prvních 14 dní. A dá se říct, že i celý věk. Věřím, že většina lidí nedokáže spočítat obyvatele v dané zemi, takže občas to při normálech missnou :-D.


Od prestiže 1200k má Anarchie +15 % bonus do obrany. Vítáš tuto speciální vlastnost vlády?


mara8


Vítám za předpokladu, že anarchii hraju. Je to vcelku zajímavé zpestření.


Seksymania


Vnímám tuto relativně novou vlastnost spíše jako takovou třešinku na dortu, ale určitě ne jako důvod, díky kterému budu anarchii hrát namísto jiné vlády. S technokracií se ani s tímto bonusem nemůže měřit, a při závěrečných přepadech na bonusu rovněž nesejde. Takže mi z toho vychází, že význam to má jen na velmi krátkou dobu ve chvíli, kdy už jsem schopný opakovaně lézt nad 1200k prestiže (tj. mám hlínu minimálně 10k, spíš vyšší) a zároveň ještě nemám doexpeno (4. gen, h10). Po tuto dobu mám díky většímu bonusu lepší expy z obrany, třeba i za pár neúspěšných. Po dosažení h10 už se útokům vyhýbáš změnou složení armády a ostatně ani útočníci nevyhledávají cíle s h10 a výš (protože jen málokterá farma nebude mít v obraně OS8 a hranice).


19MINO94


Škoda, že nemá viac, ako to bolo predtým (dobre sa pozerá na vysoký bonus v menu válka) ale aj +15% je dosť, preto som mal s jednou humkou taktický bonus cez +700%.


ppedrnikar


Hrával jsem jí hodně, když měla předtím více (+ 25 % do obrany, pozn. red.). To bylo super a anarchie byly v tu dobu velmi rozšířené. Pak se to snížilo na 15 %, protože ty anarchy s tím větším bonusem byly těžko sundatelné. Na jednu průměrnou anarchii bylo třeba 5 útočných zemí.


Aktuálně 15 % jako dobrý, ale není to věc, která by měla anarchii pomoci vyhrát věk. Je fakt, že pokud bude anarcha v ali s utopkama na 2M presu, tak si útočník vybere v 99 % utopku :-D právě kvůli tomuto bonusu.


mLn


Určitě, je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem začal tu anarchii tak často hrávat full věk.


Může Anarchie uspět v konkurenci ostatních vlád v celověkové pasivní alianci?


mara8


Může, v rukou šikovného hráče, se špetkou štěstí, případně podporou zvenčí. Nižší produkce je silný hendikep.


Seksymania


V celověkově pasivní alianci nesoutěží jednotlivé země mezi sebou, jde o společný výsledek. Jedna anarchie tam tedy má své místo už proto, aby podpořila ostatní vlády svým aliančním bonusem. Více bych jich ale do takové aliance nevolil; jak už jsem zmínil, technokracie je tužší, utopie masivně vítězí v produkci a zároveň není děravá. Takže ne, její význam je spíše podpůrný.


19MINO94


Určite môže.


ppedrnikar


No, celkově dostává hroznou bídu. Když útočící ali rozhoduje, na kom splnit normální útoky (jestli hecne utopku, nebo to jen potřebuje někam narvat), jde do anarchy (pokud je pod 1,2M, nemá třetí O spoj), takže anarcha bude vždy tak trošku šikanována. Navíc pokud se s ní nedobývá, tak ji poměrně rychle dojde dech. Takže jak je to aktuálně nastavené, porovnání pasiv ali a utopek a anarch, tak nemá moc velkou šanci na úspěch. Museli by mít velkou pomoc ostatních ali. Ať už při chstání, nebo pak na hospy.


mLn


Určitě může, jenom by mělo být jídlo perma aspoň 13-14 a výše samozřejmě. A měla by místo kolonizace svačit, nemůže se vyrovnat kolonizací utopkám.


Zkoušel jsi někdy útočnou Anarchii? Poděl se s námi o dojmy. A pokud ne, jakým způsobem bys šel na dosažení co nejvyšší hodnosti z útoku?


mara8


Párkrát jsem ji hrál. Pokud vás partyzány moc neberou, máte omezené časové možnosti a nejste ochotní se mazlit s trhem, doporučuju továrny, dobrého zbrojaře a feudála v alianci. H13 není problém dosáhnout, H14 ve věku bez totalu s intenzivním supportem a borgami do 3000. kola se dá zvládnout.


Seksymania


Nikdy jsem s anarchií nezkoušel dosáhnout co nejvyšší hodnost, útočím s ní ale běžně ve dvou případech. Prvním je použití dobyvačného útoku za pasivní anarchii (no jo, tím pádem už není pasivní) jako přilepšení k pomalé kolonizaci. Druhý případ je dočasné hraní útočné anarchie za účelem nachytání genů rychleji, než by přišli z obrany. Zde volím nejčastěji útok partyzánský, a to klidně i za využití nakoupených jednotek (hlavně při hře na vesnice jde pěkně udržet armádu díky penězům a jídlo prodávat po odehře).


Cestu za H14 útočně s anarchií ti popíše spíš Mára, který už se tuším nechal slyšet, že to bylo trápení i s obrovskou alianční podporou. To není můj šálek kávy, a tak bych chtěl zmínit dvě strategie, které by podle mě mohly tu H12-13 hodit bez většího úsilí. Jsou to expení 1. přes partyzány díky vojákům vlastní výroby a 2. na továrny s co nejrychlejším chycením Borgů a ideálně i dalších UFO pokroků. Zkoušet to ale neplánuji.


19MINO94


Neskúšal a keďže nemám rád čakanie na trh (ísť skrz jedlo), išiel by som to na továrne aj napriek postihu na výrobu. Samozrejme aj zopár vesnic na lepší rozpočet.


ppedrnikar


Zkoušel. Já ji pak jezdím s náckem dobytkem a vlastem ochráncem. Spojky musí mít vlastíka taky. Ideálně pak dalšími zeměmi jet diktu, ať mám i možnost U spojek.


Ten nácek je důležitej, protože hodně eliminuje právě neúspěšný nebo částečáky. Jinak stíhy na trhu schovaný, ale na útok si je dávat. Ideál je pak přes stíhy i expit, ale musíš na to najít zemi. Ne každý staví zemi tak, aby byly expy ze stíhaček v první třetině věku. Pak otázka, jestli vůbec jedeš pacák nebo ho nahodíš až třeba chceš farm a klid. Zkoušeli jsme jet i anarchii s tím, že na konci věku se překlopí na diktu a někam to narvem s náckem dobytkem. Nebyl to špatný nápad, ale co si pamatuju, vytáhl jsem z té anarchie asi 3,5M presu. Přehodil na diktu a jako žádná paráda to nebyla :-D. Když se teď na konci věku dotí, tak diktu na tuhle hlínu dokážeš nadotit také a je to lepší. Ale je to sranda, doporučuju si to zkusit :-D.


mLn


Nikdy jsem to nezkoušel. Zkoušel jsem anarchii s pacifismem na hodnost a povedla se H14. Kdybych měl jet útočnou anarchii, tak nejspíš jedu přes vojáky, ale s max supportem, protože ta anarchie bude hodně shit :-D.


Anarchie je nejhorší vláda podle umístění, nikdy nezvítězila. Je to tak správně? Nezaslouží si posílení (případně jaké)?


mara8


Je to tak správně, neposiloval bych. Je to vláda pro lidi, co rádi hrají s hendikepem, případně se dokáží obětovat pro tým.


Seksymania


Pozicování anarchie a její nastavení jsou dle mého úplně v pořádku. Skutečnost, že ještě nevyhrála, je jen částečně založená právě na jejích vlastnostech, částečně jde ale o psychologický efekt, kdy ji lidé vnímají jako startovní vládu a na farmu ji jednoduše nezvolí. KAŽDÁ jiná vláda má více vážně míněných pokusů o top umístění, včetně fundů a dikt. Anarchie na win bys za celou historii nejspíš spočítal na prstech. Myslím, že pokud by kvalitní hráči, kteří se umisťují v top10 s demo, komo, tech a utop, zkusili dosáhnout stejných cílů s anarchií za jinak nezměněných podmínek (úsilí, cover, hospy, aj.), už by měla svůj zářez i tato vláda. Třeba k tomu někoho motivuje právě tento článek – budu fandit.


19MINO94


Nemyslím si, že je potrebné posilnenie, všetko záleží od trhu, či už predávané alebo kupovaného zboží, od času kedy začneš naberať a sysliť, šťastia na zloženie genov, war, expy, a od toho, koľko ľudí ťa chce sundať, či už z osobných dôvodov alebo preto, aby vyhral niekto iný. Posledné veky sú presovo nízko top zeme, vyhrať môže aj útočná zem ;-). Jej čas príde.


ppedrnikar


Tak, jak je teď nastavené, nevyhraje. Ono je to i záměrně, protože je to základní vláda a hráč by se měl na WG nějak vyvíjet.


Za mě tento úhel pohledu není správný. Zahrát anarchii parádně, nebo aby měla šanci na win, je velmi těžká úloha. Kdyby se nějak upravila, aby byla atraktivnější v poslední fázi věku, tak bych takové opatření uvítal. Ale jak, to musí vymyslet veteránský tým ;-).


mLn


Vyhrát mohla (skončila druhá ve 152. věku), ale nechtěl jsem podělat Comanndose, když už jsem mu k tomu jeho winu pomáhal celej věk :-D. Vyhrát si to každopádně zaslouží, když už vyhrála aji dikta :-D. Vrátil bych zpět +25% bonus nad 1,2M a tuháč k tomu :-).


Na kterou vládu se můžete těšit příště?

Pokud se Vám článek líbil (a nebo i pokud ne), můžeme jej rozšířit v sekci komentářů. Napište nám do nich odpovědi na následující otázky:


  1. Hráli jste někdy celověkovou Anarchii?
  2. Je Anarchie Vaše oblíbená vláda?
  3. Máte chuť si celověkovou Anarchii na základě článku zahrát?

V příštím článku se podíváme na vládu Demokracie. Určité otázky z tohoto článku bychom rádi použili znovu, nicméně pokud byste rádi dostali odpovědi na nějaké vlastní nebo máte tip na hráče, kterých bychom se měli zeptat, opět můžete využít sekci komentářů či přímo moji poštu. 0


Pošta MAFline (redaktor)

zobrazit komentáře